lördag 11 december 2010

Regn och plusgrader...

Igår kväll så gick ganska mycket fel med bra blev det ändå. När maten väl var handlad och vi var hemma igen så skulle vi sätta på tv tror ni den funkade?? Nej precis!! Vilka kanaler funkar inte en fredagskväll och Idolfinal??!! Jaja på fel sida av stan (Söder) och med tele2 som operatör är jag kanske inte allt för förvånad. Då tänkte vi lite Mia&Klara kan väl lätta upp detta iaf, men till det behövs en fungerade dvd har jag hört. Men eftersom jag lever efter ordspråket det som inte kan lösas med våld kan lösas med lite mer våld (iaf när det gäller tekniska saker) och rätt fick jag denna gång med så efter ca 15min så hoppade dvd väl igång. Men klockan närmade sej åtta och inga kanaler fortfarande. När vi suttit där och skrattat åt det och druckit våra fina drickar i cocktailglas så kläckte en kursdeltagare till mej på facebook att det faktiskt finns tv4play och det tackar vi för men vi missade Jays första nummer, men sen fick vi se resten men lagom till nio typ hoppade tv igång iaf så då bidde det bra igen=)
Och vinnaren blev ju rätt, Jay Smith, väler bara en sak VILKEN RÖST!!
Tänk om han hade varit lika snygg som bra på att sjunga då hade han legat högt upp på min lista i möjliga inneboende...hahaha
Och svaren stod som vanligt inte i botten på flaskan tyvärr så vi får väl fortsätta att leta efter dom och under tiden kan vi inte göra annat än att leva det livet vi har.
Mitt bästa råd jag någonsin fått här i livet är,
"Förändra det du kan förändra och det andra får du lära dej acceptera".

Idag har det varit tid ute på klubben och försökt att fixa till det lite där ute och eventuellt bena upp vad är viktigast och vad kan vi vänta med. Tur att vi inte är ett helt gäng av det kvinnliga könet med massa vilja som ska styra upp detta!! Stackars dom män vi har med oss, men det är tur att de finns ibland oss =) Men det kommer bli helt underbart därute när vi väl är klara med det. Engla och många av de andra hundarna har iaf godkänt det med råge. Dom har haft en toppen dag ute i skogen och inne i klubbstugan med oss. Det är en sån underbar frihet att ha hundar som man kan ha lösa tillsammans och de går omkringen, kommer in och tittar till oss och sen går ut och leker lite.
HÄRLIGT!!!
Imorgon blir min/vår kära Pärla 5 veckor och snart var nyåret här och hon får flytta hem till oss. Nästa vecka blir det en tur till sthlm igen för Älvsjömässan och ett självklart besök hos Lisa och Håkan (Wintergold's). Engla kommer tyvärr få stanna hemma denna gång men hon har den stora glädjen att vara hemma med en ledig matte nästan hela veckan. Så jag hoppas hinna med både lite plugg och träning med min ängel som bara växer och växer, hon är en gudomlig liten tjeja <3

Imorgon väntar privatträning, middag hos min bästa mormor som blir 89år (gammal men pigg underbar tant) och sen lite tid på klubben och sen vips var den helgen över igen och Lucia står och knackar på dörren.....

Godnatt från en trött Engla med matte....