söndag 12 december 2010

Minus 10 grader...

Om jag nu var besviken igår när jag gick och la mej och tyckte att snöblandatregn och plusgrader inte hade varit någon hitt under dagen så behövde jag inte sakna kylan för länge. Idag när vi väl hade tagit oss ur sängen efter en välbehövlig slappmorgon så var det ca -10 och ca 5cm nysnö. Underbart, nu ska det vara vinter och inte massa blask och trams. Dock har det varit kallt för små valptassar idag, men korta stunder och sen bara hon håller igång så är det ingen fara.

Ikväll ska jag och Engla ha samma slappkväll som vi hade morgon. Jag är trött både mentalt och fysiskt och vet inte riktigt vad för känsla jag går med i kroppen men det är något som känns knas. Men mest tror jag det är att jag vill bli klar med skolan nu, få det gjort, få hem Pärla, börja jobba och komma till ro med vardagen igen. Hösten har inte varit allt för kul i det stora hela och det har varit många tuffa dagar som jag gärna hade sluppit men nu är de över och jag klarade dom med. Men nu längtar jag mest till januari och våren. Inte för vädret men för att ha fått snurr på livet igen. Sen lockar ju såklart alla tankar och idéer om våren och vad den kan innebära. Jag har så mycket som jag vill göra, så i vår ska jag iaf försöka ta tag i några saker som jag tänkt på länge, men med tokiga Elisabeth (Wintergold's) med samma galna idéer så kanske vi kan ro iland det mesta...Hmmm...
Detta kommer förhoppningsvis ge mej en chans att påbörja en hundpsykologutbildning och det är min dröm och den ska nås. Det kommer ta tid men jag jobbar tyvärr inte med "Quick fix" varken när det gäller hundträning eller mej själv, även om det vore himlans praktiskt ibland!!

Nu ska jag och Engla köra några övningar innan det får bli kväll på riktigt. Det kommer dock bli tidigt isäng för i morgon väntar Luciafriande på jobbet så innan halv sju ska jag hinna göra mej själv iordning, lämna Engla hos Maria som ska till Gunnebo och sen hinna till jobbet vilket är en bit från Maria. Men morgonpigga jag fixar väl detta..hhmmm!!?? Kommer troligtvis sova RIKTIGT gott i morgon eftermiddag =)

Denna vecka har iaf gett mej en insikt...
"The more I know about men, the more I love my dog"
....tyvärr så varken betalar dom hyra, städer, diskar eller är till annan hjälp, men dom älskar en iaf vad man en hittar på =)