söndag 26 december 2010

Underbara söndag

Hör och hämpa så är jag mycket pigg idag trots gårdagen och det känns så skönt. Duktig flicka som kom hem i vettig tid och lagom alkohol intag. Dock tror jag att urinvägsinfektion/öroninflamatio/halsfluss kommer komma som ett brev på posten efter denna kväll. Jag som hade en sån fin kläning som jag skulle ha på mej och jag var bara SÅ NÖJD med den men den var inte mycket till värme. Jag hade på mej två par strumpbyxor men det hjälpte inte, pälsuggsen på och de värmde fötterna iaf och sen tjocka vinterjackan och halsduk. Hade på mej allt detta under hela kvällen plus att jag hade en filt runt benen när jag väl kom till Sahara, hahaha nej nej jag fryser inte alls. Men det var ganska trevligt iaf, detta med juldan är ganska överreklamerat, alltid trevligt och träffa folk men ändå så blir det så rörigt och alla förväntar sej så himlans mycket av kvällen och då brukar man bli besviken men jag blev inte det jag hade det BRA helt enkelt!!
Kul hade vi iaf hemma =)
Min fin fina kläning får komma till användning någon annan gång med.

Idag började jag dagen men en sovmorgon sen tog jag min systemkamera som jag btw fick i julklapp ;) och följde med på familjepromenad i det underbara vintervädret som finns ute idag. Massa kort är tagna och det var riktigt skönt och trevligt att komma ut på en ordentlig promnix så där på morgonen. Både möte med rådjur och besök i Niklas och mina uppväxtkvarter runt Skogshaga och Forellvägen, man har tillbringa ett par år där ute och upplevt många fina minnen kom vi fram till.
Hela familjen Björkgren/Andersson och lite Johansson ett tag till..
Det är så grymt kul och ta kort med den nya kamera man fångar så många roliga ögonblick som man aldrig annars hade hunnit med...
Vi hittade familjen rådjur ute vid norra som nog alltid har bott där iaf under hela våran uppväxt så det var så kul och se att de verkligen bor kvar där eller kanske ny men de bor verkligen på en bakgård. Engla hon såg dom inte ens hon hade fullt upp med annat, eller så säger vi hon är så väldresserad så hon skulle aldrig springa på vilt när hon är lös =)
Nu blir det en skön och lugn annandag med mamma, pappa, Niklas och Beatha som kom sent igårkväll så jag inte hann och träffa dem. Det blir bra för sen i veckan måste jag ta tag i skolan lite grann så det är fix och färdigt till Pärla kommer hem så jag bara kan fokusera på mina underbara töser.

God fortsättning!!!
Engla 26 december 2010