onsdag 8 december 2010

Och så var det ja....

Igår blev det mycket plugg i skolan och jag är glad över att vi nästan hann klart med gruppuppgiften för det leder till att vi slipper sitta under julhelgen och göra den. Tur att vi alla jobbar mot målet att göra klart så fort som möjligt så blir vi mer lediga. På kvällen igår var jag på en klickerföreläsning på Jami hundsport. Det är alltid intressant att lära sig något nytt eller bara bli påminnd om att det man håller på med är rätt och det finns alltid små saker som man kan förbättra. Träning handlar ju alltid om att ta sej ett steg närmre målet och när man väl nått målet kan det alltid finslipas, det är det som är det underbara med att träna hund, det tar aldrig slut!!

Idag har jag fått jobba lite och det är SÅÅ SKÖÖNT jag älskar verkligen dessa ungar och förskolan. Det är så kul när man känner sej välkommen och omtyckt när man väl kommer dit. Barnen ger en sån underbar energi och man blir så lugn av att jobba med dem. Känns skönt att jag har fattat ett beslut om hur jag ska göra med den närmsta framtiden....
Men jag vill att ni alla idag tänker till på det ni har för man vet aldrig när man kan förlora det och allt ändras till något helt annat. Men med förändringar följer alltid nya möjligheter, svårt att se men sanningen.
Förändringar ger nya möjligheter, nya möjligheter ger nya erfarenheter och med nya erfarenheter växer man som person och man kan aldrig växa för mycket!!

En för alla, alla för en....