fredag 17 december 2010

Ååå så var det fredag igen....

Igår blev det en dag med plugg eller iaf försök till att plugga. Jag kom väl igång sisådär vid halv 2 tiden och skriva men sen när jag väl kommit igång och fått ordning på vad det var jag skulle få ner så gick det undan. Så ordtokig man har blivit så knåpade jag faktiskt ihop 1700ord på ca 2timmar från att ha suttit och lekt och gjort massa annat de resterande 4 timmarna som Niklas och Louise pluggade. Det är något som jag verkligen kommer sakna med skolan det är studiekamraterna, både dom stunderna i skolan med alla och sen inte minst stunderna när vi suttit i "pluggstugan" och flitens lampa har lyst blandat med massa tokigheter. Gårdagens tokigheter fick stackars Majken vara med hon, hon måste ju få miljötränas lite.
                  Majken i städskåpet          Majken i kryddhyllan      Majken agerar städmopp inför julen.
"Hmmm??!! Matte vad gör Majken i lådan??"
Vi hade så sjukt kul och stackars Maria hon bara satt på jobbet och fick ta emot massa mms på sin hund som bara finner sej ia allt, det var så kul. Vi hade en tanke till där det bla ingick ketchup men eftersom Majken ändå var nybadad igår när hon kom så fick vi hoppa den idén men herregud så jag/vi hade skrattat, kanske inte Maria dock...
När Maria skulle komma och hämta Majken så började hon "leka" med Nemo. För ni som inte vet är båda dessa av rasen bichon havanais och de har inte bara ett eget språk dessa hundar de har en sån grym personlighet. Så där står vi alla och bara tittar på en ålande, krålande, fjäskande, extremt svansviftande Majken och en skällande Nemo som hela tiden söker sej till henne men ändå inte leker med henne, eller så var det han gjorde fast vi inte fattade..hhmmm....en beteendeexpert tack för att lösa dessa ullbollars "lek".

Sen blev det lite tvhäng och hundträning hos Maria, så nu kan nästan Engla rulla runt. Lite hjälp behövs dock på vägen men mindre och mindre går det åt. Stackars Vilda hon får bara finna sej i allt hundtokeri just nu, inte lätt och vara katt. Men sen förstår jag dock inte meningen med katt, men det finns dom som inte förstår meningen med hund, hur man nu inte kan göra det??!! =)
Vilda paxar toaletten...Hon har faktiskt en egen, annars kan hon gå ut!
Sociala, facebooknörden Maria Olsson och ormslukerskan Emelie Nilsson som btw fyller 24år idag..GRATTIS GRATTIS till Emelie!!
Idag blir det fix och styr dag innan det bär av till vår kära huvudstad igen. Jag ska hinna med både packa, gå till banken, träna Ullsa och Sara, träna Engla med Lina och Leia och sen hinna vara fix och färdig till halv 5 då Veronica är klar för avfärd. Fullspäckad dag som vanligt alltså ingen rast, ingen ro, vad ska man med det till egentligen?! Även om helgen är efterlängtad och det ska bli så kul att åka iväg med Veronica (som har försvunnit lite i snön eller så är det jag som har gjort det), hälsa på Linda igen och inte minst Pärla och självklart Elisabeth och Håkan. Så kommer jag sakna min Engla som jag aldrig har sovit utan sen hon kom hem. Ja hon har varit hemma i 3 månader och inte en enda natt har hon varit utan sin matte, eller matte utan henne. Herregud hur ska detta gå??!! Men hon får ju vara hos mormor/morfar och Nemo så jag tror hon är den som kanske lider minst av oss. Men två nätter har jag hört att man får klara sej ibland. Nej nu får jag ta tag i detta, dock blir man mer lockad att krypa tillbaka i sängen där både Engla och nyanlända Majken ligger och sussar och sover så gott. 
Engla & Majken 101217
I morgon blir det STORA Stockholm och hundmässa, alltid lika kul även om man redan hittat sin ras så kan jag inte få nog av att titta på alla andra och framförallt freestyle uppvisningarna de är så himla roliga och man blir så imponerad av dom. Mitt mål får väl bli någongång i världshistorien att jag ska tävla lydnad på denna mässa, inget litet mål men se en dag kanske jag lyckas =)
En återkommande bild som jag tror att Engla vill säga något med.
"Matte jag vill oxå ha en sån här skön korg men i MIN storlek!!"

Trevlig helg kära bloggläsare!!!