torsdag 23 december 2010

Dan före doppardan....

Jag sitter här den 23 dec och så var det jul igen, i år hoppas vi på hela valpben i mellan dagarna och en systemkamera i paketet. Med alla otur som detta år bringat med sej så kan väl den som bestämer ge mej detta kanske, måste jag välja en sak så blir det hela valpben. I denna kyla så blir det VÄLDIGT hal kan jag intyga, igår hamnade ja på tvären i backen här utanför när jag skulle parkera kom varken fram eller bak. Antingen kom jag in i en snövall annars hade jag fått tagit en liten bit av grannens bmw, och då blev valet ganska lätt, snöhögen! Det kom nårga snälla hantverkare och hjälpte mej loss annars hade det inte gått så bra för lilla Lisa, Engla är inte till så mycket hjälp i dessa lägen. Idag när jag skulle ut och morgon kissa Engla och Majken så höll jag på och drutta omkull och som bara denn i samma backe, tror att något föröker säga mej att jag ska hålla mej inne.

Igår inhandlades de sista julklapparna till mamma och moster så nu är det också klart och fixat. Sen blev det lite inhandling till mej själv också såklart. Ska jag ta mej ut på juldan så måste jag ha något nytt och snyggt på mej, sista chansen i år blir det ;) Det blev också lite nya fina kläder till julafton så jag är nöjd och glad, dock har jag lite svårt och tro att min konto är lika glatt men det blir det sen i januari igen så, det får vara lite buttert ett tag nu. Det kommer nog inte vara gladare på mej efter en helkväll på Sahara på juldagen, kontot hade nog iaf mått bättre av att jag hade jobbat kvällen men själen mår bättre av en riktigt helkväll ute, det var ju inte igår precis som jag hade det. Så nu hoppas jag bara på att jag inte ska tränga ihjäl mej med de andra 349personerna som ska in där på något lustigt vänster. Det lär inte bli många toabesök och har man en gång kommit fram till baren ska man nog antingen stå kvar där eller beställa in allt man har tänkt och dricka hela kvällen. Men kul ska det bli och Maria Olsson står mej evigt tacksam för sin biljett kan jag lova =)

Idag blir det mysfrukost med Ida Ögren, the one and only. Sen ska jag nog hinna med en sväng på stan med mamma innan mina morbror med famlij kommer i eftermiddag. Lär nog också åka på lite städning och plock inför julen kan jag tänka mej men jag har kanske inte riktigt gjort min beskälda del så. Jag ska iaf göra ett bidrag till julen jag ska fixa julkort på Engla och Nemo idag. Dock har jag sagt hela veckan att jag ska göra det, precis som jag har sagt att jag ska besälla mina aloe vera produkter men jag är ju som sagt Alfons Åberg ska bara börja något annat först, SEN ska jag göra det jag BORDE göra. Herregud alltså för att försöka vara en del av mitt liv jag är inte bara rörig som få jag är också en guldfisk som glömmer allt så det är tur att det finns mobil med minne som kan påminna en. Men problemet med det är att jag också ska komma ihåg att lägga in det där =)

Nej nu klev Ida innan för dörren så jag ska ta tag i denna dag, dagen innan julafton. Imorgon ska jag försöka uppdatera lite kort på alla snö, på en jul Engla och massa annat skoj för nu hinns inte det!!

GOD JUL!!