måndag 6 december 2010

Hundhelg i Stockholm

Ja detta kan bli hur långt inlägg som helst men jag tror inte jag har riktigt ord för att förklara allt jag har upptäckt i helgen, men framför allt har ju upptäckt att jag har en underbar 5 månaders valp som kommer bli den mest underbara mamman den dagen det blir dags!!
<3 Engla & Pärla <3
I fredags bar det av till sthlm efter lite jobb, så skönt och vara tillbaka på jobbet och få göra något annat än att bara plugga. Kim och henne två barn och ett barnbarn + mej + Engla in i bilen i det underbara körvädret. Men 4½ timme senare var jag väl framme hos Linda, det var så skönt, även om Kim så snällt kört åt mej så är det jobbigt att sitta still så länge. Hos Linda blev det lite fredagsmys med Idol och kycklingbaugetter. Texas var så glad att få lite Engla besök igen. På lördag morgon var det upp tidigt och iväg på Adventure dog conferens och detta år skulle det handla om hund i TV. Så både Barbro Börjesson, Fredrik Steen, Jeppe Strid och Cesar Millan anhängare skulle förklara sina metoder, sen var även bruks, kennelklubben, jordbruksverket och SVT där och många många fler. Det var en intressant dag med många tips och uppvaknaden som man hade glömt eller bara tappat bort i minnet och sen lite nytt som man kan använda sej av. Så ska man sammanfatta lördagen var den en bra dag, kanske inte riktigt som jag hade tänkt mej, hade hoppats på lite vildare diskussioner och lite mer att dom skulle ha fått svara på varför dom tränar som dom gör. Men, men vi fick med oss en hel del bra saker ändå.
Fredrik Steen & Klara i "Mia & Klara"....
.....surt för er Maria och Emelie, jag har träffat henne men inte ni ;)
Barbro Börjesson & Anders Hallgren
 
Engla hon hade lyxdag hon hos Uffe och Oliver. Oliver 9årig clumber spaniel blir som en stor valp när han får träffa Engla var likadant när Lykka kom, han är helt klart inne på detta med jaktgolden tikar, måste säga
"Bra val Oliver!"
(Hade jag bilder Irené hade dom varit här, men Uffe har inte skickat dom)

Sen blev det söndag och inte vilken söndag som helst utan söndag i Vallentuna och besök hos Wintergold's. Att komma dit är alltid lika roligt och man känner sig så välkommen både Engla och jag, hundar och människor tar emot oss. Idag skulle det tittas på valp och inte vilken valp som helst utan Pärla. Engla kan nog ha slagit alla rekord i att vilja bli mamma tidigt, 5 månader har jag hört är på tok för tidigt för att det ska gå igenom men om hon själv hade fått bestämma hade det blivit så. Dock i söndags fick det räcka med att Tikka lånade ut sina underbara ulltussar till henne. Engla var helt otrolig med dom, det går verkligen inte att beskriva det måste upplevas. Det filmades och fotades som bara den, dessa bilder är bara en liten del av allt som var... Underbara underbara Engla, min engelska ängel <3
Hmmmm....är det en sån här vi ska ha matte??
Okej, kom då mina små valpar så ska ni få mat...
Puss!!
Åååå vad ni leker och styr, kom hit nu alla mina småttingar....
Engla har också valt ut sin man, det är ju tur att vi har valt samma iaf, hade blivit jobbigt annars för oss. Vem skulle passa bättre en den engelska underbara herren Higgings, där kommer det bli RIKTIGT dyra valpar =)
E: "Hmmm, vad vill du då??"
H: "Jag är väldigt snäll vill bara pussas lite"
E: "Okej men är inte du en gubbe??"
H: "Nej, nej det spelar ingen roll. Du är engelsk, jag är engelsk, KANON!!"
E: Okej då!! <3
Engla <3 Higgings
Vi hann med lite träning också inte bara valpar, Engla och bror Morris hade dock lite svårt för detta med apportering. Tandlösa och danna skulle de försöka appotera kalla, snöiga och isiga dummy, men när Engla väl fick grepp så var hon så duktig. Dock har fröken löken kommit in i ålder, "hahahaha på dej matte", stanna en meter ifrån mej. Men vi jobbar hårt på det och det kommer gå kanon med lite mer träning för inne utan någon större störning är hon jätteduktig och hon kan inte vara bäst på allt redan nu. Men hon är bäst på att vara Engla!!
Engla 100% konsentrerad på vart dummyn försvinner..
Elisabeth och Morris jobba på i snön.
Tikka, mamma till både Lykka och Pärla
Higgings, pappa till Lykka och Englas kärlek
Engla, bara världens finaste ängel än så länge
Efter en lång dag i Vallentuna åkte vi tillbaka till Linda och Texas för sista kvällen, känns dock som jag snart bor där. Ska bara till sthlm 3 ggr denna månad!! Idag blev det bilresa hem, tur att jag hade lite sällskap annars hade jag aldrig orkat, var så trött. Väl hemma blev det en liten promenad med Emma och Baloo. Nu är det kväll och en trött Lisa och Engla ska sova tidigt ikväll för imorgon har jag hört att jag måste ta mej till skolan igen.....

Godnatt och välkommen till v.49....
Två trötta små golden tjejer....Nattinatt!!