fredag 10 december 2010

Så var det äntligen fredag efter en tuff vecka..

Fredag vecka 49 och jag vet inte riktigt vad jag ska säga om denna vecka. Inget har blivit som det var tänkt, inget blev som det skulle, men det som hänt går inte och ändra men vi jobbar på att acceptera det. När vänner går igenom jobbiga händelser så blir jag så påverkad och gör allt för att rätta till det även om jag inte kan det. Men det jag kan göra för min vän är att finnas där och göra allt som jag kan göra för att underlätta. Veckan har innehållit många tårar och kramar och mycket kaos men ändå ska vi tillsammans komma till sans med allt. Så ikväll ger vi oss på spriten vilket säkert kommer underlätta och göra allt mycket tydligare. I flaskans botten kommer säkert svaren på alla frågor stå och inga tårar kommer säkert att fällas....
HHmmm känns som en viss ironi men vad ska man göra?? Idolfinal, sprit och fredag kanske iaf kan göra livet lite lättare för en stund. Så får vi börja om i morgon med betydligt tyngre huvud med vi är ledig och kan bara vara, inga måsten!!

Fredag vecka 49 blev det klart, jag Lisa Björkgren kommer inte vara lärarstudent längre. Det blir till att plugga klart denna termin sen börjar jag JOBBA=) Jag är så himlans lycklig över detta, att få komma tillbaka till en arbetsplats där man vet att man trivs och få lönen man vill ha och % man vill jobba kan det bli bättre??!! Kanske i fantasivärlden om ett par år när jag kan leva på hundar och är miljonär, men riktigt där är vi inte än..Så för dagen är jag lycklig över att få avsluta studierna och sen vara ledig med Pärla och Engla och sen få jobba. Ska bli så skönt att veta att lön kommer in på kontot varje månad och jag klarar mej!!
Studera på universitet var inget för mej, okej jag visste att det inte var det innan men jag gick ändå in med inställningen att jag skulle klara detta och har gjort ett bra försök och är mycket stolt över mej själv ändå. Detta som jag har presterat under denna tremin trodde jag aldrig att jag skulle klara. Sen har jag ju fått möjligheten att träffa massa underbara människor som jag inte hade lärt känna annars om jag inte tagit tag i skolan. Nu kan jag inte ligga på ålderns höst och grubbla, hade jag blviti lyckligare som förskolelärare? Hade jag klarat att plugga? Nu vet jag iaf ....

Igår blev det en dag i flitighetens tecken, storstädning, handling och träning med Engla Pengla. Dom två första sakerna var nödvändiga och den sista var rolig. På eftermiddagen släpade jag med mej Maria och Majken ut till stugan på Horn för att se till den åt Uffe och Irené. Så nu behöver inte ni vara oroliga att det inte ser ut som någon gått där iaf, bra va??!! =) Sen blev det en tripp till Gunnebo för bus bus med Molly. Men stakars Majken som annars ser till att vara i centrum och få både Engla och Mollys uppmärksamhet blev lite mobbad igår. Molly och Engla ansåg att "lika barn leka bäst" så har man inte giraffben så fick man inte röja runt i snön.
Engla & Majken
Idag började jag min morgon med en underbar promenad med Engla, hon går nästan aldrig i koppel längre och lyssnar så himlans fint på sin matte. Nu går hon både förbi hundar och människor utan att bry sej. Vårt enda "problem" är detta att gå på en sida och hålla sej där, men det blir ett senare projekt. Nu är det viktiga kontakt, kontakt och roligt. Matte bli så stolt över lilltjejen som ändå börjar bli ganska stor nu, 13.7kg vägde damen in på i veckan. Engla har verkligen kommit på detta med vänster sida i alla situationer och söker den för då vet man att det händer något kul. Även komandon som stanna och här sitter bra, iaf så man kan lite på det i situationer som man måste använda det.
När matte väl varit klart i skolan och Engla hade fredags mys hos gammelmormor, där hon lurade i henne att hon är rädd för dammsugaren. Så när mormors städhjälp skulle dammsuga så fick mormor sitta och klappa henne. Det som är mycket konstig i detta är att igår när jag dammsög så gick Engla efter mig eller bara låg kvar när jag kom. Undra vem som var den smarta i denna situation, inte mormor tyvärr, utan Engla hon såg sin chans till lite uppmärksamhet, hon är inte dum hon inte!!
Solen lyser, det är -5 minus och massa snö, då finns det bara en sak och göra GÅ UT!! Så Engla och jag har varit ute vid nya klubbstugan och tittat runt lite. Jag trodde att det var plogat ut dit men vi kom lite för tidigt så de höll på när jag kom så jag parkerade och tänkte "Nä men vi går i skogen på stigen" Vilken stig?! Herregud Lisa tänkt, vart ser man en stig i typ 50cm snö?? Jaja jag och Engla skapade oss en stig i rådjursspåren så Engla har testat på spår idag utan att hitta något som tur var. Men jag fick iaf se att hon har ett intresse för vilt men håller sig ändå till mej och det är toppen, precis så som jag vill att det ska vara =)
"Hmm...där sprang nyss en hare, el??!!"
Fin, fina Engla i solen!!
Engla på besök i nya klubbstugan.
Engla och dessa öron, vad säger man??!!
Underbara, underbara vinter!!
Efter en liten eftermiddagsvila här så blir det dags för FREDAGSMYS!!!!

Fånga dagen som den är och bevar den i ditt minne för den kommer inte tillbaka.
Trevlig helg!!

Tack igen Uffe & Oliver för hjälpen i helgen!!