måndag 20 december 2010

En dag på jobbet

Idag har det varit en heldag på jobbet med lagom mycket barn och bra personaltäthet. På förmiddagen hade vi en underbar promenad som innebar mycket lek i snön och lite snökrig mellan personalen men det ingår ju i jobbet på förskolan har jag hört, dock inte under min tid som lärarstudent. Även om jag bara är en barnskötare och inte har den fina utbildningen som man bör ha för att passa in i förskolans verksamhet så har jag leksinnet och jag älskar mitt jobb och det är nog det jag vinner på i verksamheten. Nått bra har jag iaf med barnen annars hade jag inte fått komma tillbaka, vilket jag är enormt tacksam för.

Trots en lång dag på jobbet så tog jag och Engla oss en hyffsad promenad med träning. Det är så underbart ute nu med alla snö och Engla är mer än GALEN just nu men ser man hennes glädje så gör det ingenting. Alltså hon far som jag vet inte vad upp och ner i alla snövallar, ner med huvudet och sen under snön och sen vidare, herregud säger jag bara. Men efter allt stimm och lek fick jag in några riktigt bra apporterings övningar och hon bar dummyn så himlans fint mot mej och var så glad i sitt bärande och avlämnande så matte blev så stolt, tråkiga är när man är själv kan man aldrig ta kort på det, men men. Det blev också en hel del kontaktträning med störning av både all snö och folk som gick förbi oss men hon är så dukitg min tjeja, hon har vuxit så mycket bara dom senaste 14 dagarna. Hon har kommit in i en riktigt rolig period just nu och det är en fröjd att ha henne med sej i livet <3
Nu blir det att hänga tvätten innan det är sovdags för oss för i morgon väntar skolan!!

Godnatt 20 dec..