torsdag 16 december 2010

-8 och rosa himmel..

...helt sjukt väder har det varit nu på morgonen. Det var utlovat oväder idag med massa snöfall, men det är ju inte allt för ofta som det snöar vid -8 grader men nu börjar det se ut som det kanske händer idag. När jag och Engla hade varit ute på morgonen och lagom kommit in så var det rosa ljussken ute, hur häftigt som helst. Men vad kan det bli för extremt väder efter något sånt??!! Hhhmmmm.... Hoppas bara det inte blir allt för dåligt väder för imorgon ska det köras till sthlm igen och då vill vi att det ska vara så bra väder som det går, annars blir det många långa timmar. Men dom tur var har jag med mej fru Svensson/Eriksson som sällskap och då kan det inte bli tråkigt hur lång tid det än tar. Vi har nämligen redan kommit på helgens problem, vad kan Christian och pappa önska sej från hundmässan??!! INGET troligtvis...

Engla har helt plötsligt bara vänt på en hand och fått en positiv inställning till mat. Hon äter och äter och skulle helst äta lite till. Det är så kul att se efter en längre tids bantning som inte har varit behövlig, men troligtvis är det så att alla nya tänder är nu på plats så nu kan hon äntligen tugga igen. Sen tränas det koppelträning för fulla muggar just nu. Engla vet exakt hur man ska gå i koppel och vart man ska gå, men dessa långa spralliga ben vill inte riktigt som hon vet att man ska göra. Det är svårt att få ihop detta med vad man borde göra och vad man vill göra i en valps huvud. Men det är iaf väldigt skönt att se att det verkligen lönar sej att traggla och traggla detta med koppelträning från det dom kommer hem, det ger verkligen resultat och det blir man alltid glad av =)

Just nu försöker jag hitta någon motivation till att sluta skriva på facebook, lägga kungen och blogga och istället börja skriva på min observation men det går lite sisådär så snart får jag dra ur mitt intrenet och bara ha word tillgängligt. Så får det nog bli så jag inte har några alternativ!!


Det rosa skenet nu på morgonen.

Imorgon blir det Stockholm!!!!