söndag 19 december 2010

Ja jo jag vet det är SNÖ

Fredagskväll blev en lugn kväll i vår huvudstad, för vi alla visste att i morgon kommer vi vara så trött och vi skulle upp tidigt. Linda glad ihågen och pigg som jag vet inte vad studsar upp kl.7 på morgonen på lördagen med en lika pigg Texas. Jag och Veronica kanske inte riktigt höll samma tempo i vår uppgång men vi kom iaf väg när vi skulle och kl. halv 9 var vi i mässhallarna. Det är helt sjukt så mycket hundar det är där, har man inte sett det så är det svårt att förstå. Vissa hundar ser man verkligen älskar detta liv med utställningar och massa folk men alla dom hundarna som är SÅ stressade och inte alls har någon lust med att viasas upp men ändå måste det tycker jag så synd om. Jag förstår inte nöjet om hunden ändå inte är glad och man ser att den blir negativt stressad, sluta då med aktiviteten och hitt på något annat. Men men dom här hundarna som bara glider fram i ringen och som tycker att dom själva är störst bäst och vackrast är så himla roligt att se på. Det blev mycket till på ridgebacken och granden för Veronica vill ju ha STOR hund, förstår inte varför lilla Tyson inte räcker ;) Men dom är ju otroligt fina att titta på och de för sej så underbart, en fröjd för ögat. Det blev ju självklart en heldel titt på lydnadstävlingen och freestalyen också, det är så himlans kul och se de unga tjejerna med sina duktiga hundar som "dansar". Jag undrar mest vart får dom sin fantasi ifrån och hur får dom det att passa ihop med musiken?
Sen finns det ju så mycket man kan handla på denna mässa. Duktiga Lisa hade faktiskt satt en gräns för sej själv så hon inte skulle shoppa ihjäl sej, för jag har någon konstig förmåga när det blir så där mycket roligt att mina hundar BARA måste ha just det NU. Som vanligt Lisa och Alfons Åberg, "ska bara...".Men denna gång höll jag mej bra och det blev bara vettiga saker, plus massa mat som jag tiggde till mej. Gratis mat på mässor är det bästa, för man får så mycket vettigt varierande tortt godis då. Min inhandling bestod av koppel till Engla och Pärla, kalender, Mema Molin böcker, "hundmapp" och en filt till Engla som hon ska ha hos mormor. Alltså bara vettiga saker som jag var i behov av, inte massa godis och leksaker, dom har ju mej =)
Nu blir det bilder från mässan......
Mathilda från kennel Explicit ställer flat coated retriever & sen golden grupp.
                                                                           Ja denna tjej gjorde en liten tabbe,
                                                                                ALLDELES för kort tunika och spetsstrumpbyxor,
                                                                                   ingen hit på uställning om man inte vill visa mer än man borde =)
Först är det gratissakerna från mässan sen allt det jag handlade..

På lördagskvällen blev det lite gott dricka och skitsnack hemma hos Linda med lite kompisar. Vi tre som hade gått hela dagen var så sjukt trött så allt gick nog i kors på oss och det blev ju inte bättre med lite alkoholhaltigt i oss, visst värken blev ju lite mildrare men tröttheten blev ju extrem. Natten mellan lördag och söndag har varit en stor pina för mej jag har haft total panik och vaknat massa, jag var helt övertygad om att min pappa hade dött eller blivit mördad. Varje gång jag vaknade och somnade om kom jag tillbaka i drömmen, så himlans hemskt. Sen när jag väl vaknar på morgonen så har jag ett sms från mamma där det står att jag ska ringa så fort jag vaknar! Tänk er själva paniken att ha haft den drömmen hela natten och sen se det messet, jag var tvärsäker på att allt jag drömt var sant. Som tur var skulle hon bara vara den första i raden på typ 511 personer att informera oss om att det SNÖADE i Västervik. Ja vad skulle vi göra åt det när vi satt i Stockholm och det viktigaste av det viktigste stod på schemat, besök hos Pärla!
Även jag och Veronica insåg att det snöade en hel del i sthlm också så det fick bli ett kort besök i Vallentuna denna gång, men det hanns med massa valpmys iaf. Herregud vilka underbara ullbollar dom är dom där små valparna. Pärla skulle kunna ge hälften av sin päls till Engla så skulle dom kanske vara i närheten av samma pälstjocklek. Morris(porris) & Higgings blev dock väldigt besvikna över att Engla inte var med på resan men dom har ju sån tur att de snart är nyår och då är vi där igen och då är Engla med. Jag måste bara säga det, vilka underbara hundar det bor i Vallentuna på Wintergold's, hur kan man inte vilja ha en av deras hundar? Higgings är ju dock alltid Higgings och han är så sjukt underbar, sen har vi ju Tikka som är så FIN och alltid GLAD och sen självklart alla andra också små apporterande troll som bor där =) Tänk vad en slump kan leda in en på för vägar i livet. Pärla med syskon....
Alla valpisarna ute i snön och leker
Pärla <3
Higgings & Morris
Pärla, kan man blir sötare?!

Hem var det ändå helt okej väglag i mina och Veroncias ögon iaf, hade våra mammor bedömt väglaget hade det nog inte varit med samma optimist och hastighet, men vi kom hem hela och fina. Som sagt att det var SNÖ och lite mer SNÖ i Västervik var vi noggrant uppdaterade om men vi förstod inte riktigt problemet. Vid Valdermasrsvik kom första snöhöjningen och okej det blev lite mer snö, sen kom vi till Hjorten då var det ganska mycket mer snö och när vi väl var vid infarten till Västervik var det SNÖ. Jag skämtar inte det ser ut som någon har släppt en snöbomb över just oss, helt sjukt med snö. Vi fick börja med att gräva fram Veronicas bil, sen skulle jag in till mamma och pappa och hämta Engla, glöm och dröm det. Jag kom inte ens in på vägen nästan så jag vände hem, packade ur bilen och klädde på mej och skulle försöka parkera på Stenhammraparkeringen. Hahaha skulle inte tro det heller kom inte fram där så jaha vart skulle jag nu göra av bilen?? Efter mycket om och men hittade jag ett alldeles utmärkt parkeringsställe dock kanske inte det lagligaste i längden men men bilen står parkerad..
Veronicas insnöade bil och sen Stenhammra parkeringen där jag hade tänkt att ställa mej...

Nu sitter jag här på golvet med en enormt fisande Engla bredvid mej så jag undrar lite vad dom har gett henne i helgen när jag inte varit hemma. Så jag får väl packa på mej och gå en sväng med henne innan det är dags för sängen och sova. Vi hade en så underbart mysig kvällspromenad med massa snöbus och lek, underbara pudersnö <3
Engla alias rumpnissen eller surikaten eller struts kanske...hhmm
"VA?! Hörde jag nått om jul?!Skinka? Köttbullar? PAKET?"

Godnatt på er och välkommen in i en VIT julvecka!
Tack för i helgen alla inblandade <3