fredag 1 oktober 2010

Redan Oktober....


Underbar skogspromenad!
Idag var sista dagen på min VFU ute på Förskolan Getrud, och jag fick gå hem tidigt vilket innebar att det fanns all tid i världen för en tur i skogen. Engla har idag varit hemma hos valpvakten Emma och hennes underbara Baloo och haft en toppen dag =)


Vattenhål, undra vad jag ska göra här??


Jag vet, jag vet =) Lykka


Dagens skogspromenad var Englas första och det skulle visa sig att hon skulle både få testa på vattenhål, träsk och riktig lera! Alltså blev det en underbar promenad, som resulterade i tre riktigt skitiga hundar som luktade fantastiskt.


Engla behöver lite lift för att orkar hela promenaden! 


Vi orkar, vi orkar, detta är hur kul som helst =)

Engla utvecklas som bara den och man märker att nu har hon kommit till ro här i Västervik i vår lilla familj. Nu kommer mer och mer naturlig ögonkontakt och hon blir mer självständig från Lykka, trots att Lykka gärna skulle ha med henne JÄMNT =) Vågar knappt skriva att Engla har gått upp nästan 1,5kg sen hon kom hem, så det är en större och mörkare tjej vi har här hemma nu en vecka senare. Känns helt underbart att ha två så goa tikar hemma hos mig att träna och leva med. Just ikväll kom en tår i ögat när jag ser hur Lykka går efter en skogspromenad, så nu väntar vi bara på operation så vi kan börja fixa allt till rätta!
Nu blir det kväller för i morgon väntar lite träning kl.9, sen blir det laddning för den bäste 25-årsfesten (efter min såklart), kommer bli en kväll och minnas=)

God natt från oss <3