tisdag 19 oktober 2010

Tystnad...

Just nu händer det inte mycket i famlijen Björkgren. Jag själv försöker samla energi och koncentrera mej på skolan, samtidigt som jag ska leva i tystnad tills på fredag. Igår blev jag så trött på min kraxande och heshet så jag ringde läkaren och fick då klart för mej att jag ska vila och vara tyst tills provsvaren kommit, sen blir det ett besök hos öron, näsa, hals för att hitta felet. Men ni som känner mej vet ju att tyst är inte riktigt min grej men jag jobbar på det....

I skolan är det massor just nu försöker att hinna med och komma igång i den nya delkursen som handlar om hållbar utveckling. Känns lite som att man inte riktigt vet vad man ska med det till i undervisningen med barnen men det löser sej säkert. Gruppuppgiften som ska användas i förskoleverksamhet är i full gång och det är roligt, bara den blir användbar oxå=)

Lykka och Engla har gott tålamod med sin matte som är tyst, egentligen kanske de tycker det är skitbra, ingen som roppar på dom. Men det krävs dessto mer av dom när vi är ute och går, ingen som roppar och talar om var hon försvinner utan man MÅSTE hålla koll på matte. Igår eftermiddag och kväll låg vi i sängen allihop och bara kollade på tv, mys mys och kvalitetstid behövs det med ibland. Imorgon dock vankas det kurs igen för lilla Engla som ska med på stadsträning, vilket kommer gå galant med tanke på att vi bor i stan =)
För Lykka blir det lite träning senare på kvällen med Leia och Tyson.


Tänd ljusen och lys upp mörkret..

Imorgon går alla min tankar till min älskade Joker 1 år av saknad...
<3 070130-091020  <3
Explicit Let Me Entertain You