onsdag 13 oktober 2010

Tenta...

101012 Vacker morgon i höstvädret!!
 Igår började jag dagen med att duktigt ställa väckerklockan så jag skulle ha god tid på mej att gå ut med hundarna i skogen innan det var dags för att skriva hemtenta. Jag kände att jag behövde en bra och lugnade promenad sådär på morgonen. Klarblå himmel och underbar höstsol värmde oss när vi gav oss iväg, Nemo, Lykka och Engla, allihop fick komma med. Det var hur skönt som helst och vi fick in många bra kontaktstunder och Lykka fick träna lite lydnad för att hålla sej uppdaterad. Nemo han gick i sin egna värld som vanligt, lullade på i skogen och funderade på hur många pinnar fastnar i mej idag??

Dock bestämmer sej Lykka för att en lerkur har jag hört är riktigt bra för pälsen så här har vi det äckligaste träsket idag och hoppar gladligen i och kommer upp som en svart/brun golden istället, inte nog med att hon tar detta bad utan hon lockar även med sig kära Nemo och hans ullpäls!!! Som tur var hade jag inte gett med mej på Englas försök att inte bli buren så henne trodde jag att jag räddade. Men Lykka ville ju inte att lillasyster yster skulle känna sej utanför så hon såg nog allt till att Engla också fick lite lera på sej med!!
Tack Lykka =)
Detta resulterade då i att all min goda tid som jag hade gick till att bada tre stinkande hundar som fortsatte att lukta även efter badet.


Sen blev det samling och förberedelserna inför hemtentan i ansvar och sekretess. Godis, datorer, mat och böcker allt fanns på plats. Vi malde och malde hela tiden, tentan skickades in 5 min innan inlämningstiden var slut, god marginal i min värld...Nu kunde jag andas för första gången på hela eftermiddagen. Sen då för att avsluta tenta historian så går jag in nu på morgonen och ser att min första tenta har fått betyget GODKÄNT!!!!!! Fy fan så skönt!!! Grattis till mej själv och till er andra som fixande den....

På kvällen igår blev det föreläsning på klubben, det var roliga deltagare som ställde mycket bra frågor det är då man känner att man gör någon nytta än när jag står i två timmar och pratar för mej själv typ. Passivites träningen för Engla går kanon hon sov hela tiden med Lykka i deras än så länge gemensamma bur. Efteråt fick Lykka och Engla hälsa på en schäfervalp och det var så kul =)

Både igår och idag såg jag direkt på morgonen att det var ingen bra dag för Lykka. Ibland när jag ser in i hennes fina ögon ser jag Jokers den sista tiden. Ögon som ber om hjälp på nått sätt, det skär i mitt hjärta och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Se henne bara sätta sej när jag har lyft ur henne ur bilen istället för att springa in efter Engla är så tungt, min lilla prinsessa vad vill du att jag ska göra??
Just nu känns det som en evighet tills den andra november......


Det är bara och bita ihop, nu ska examinationsuppgiften skrivas i två hela dagar!!

Livet är en lång väg som är kantat av småstigar, men det är bara du som kan välja vilken väg som du ska gå!!