onsdag 6 oktober 2010

Glädje..

Idag har varit en riktigt bra dag =) Började morgonen med en mysig morgonpromenad med mamma och Nemo sen blev det massa plugg och läsande när jag kom hem. T.o.m. boken som jag läste idag var ganska intressant och jag fick många bra idéer till mitt skrivarbete som jag ska börja med på fredag, känns skönt.
Ikväll vankades det aktiveringskurs med löshundsträning. Men innan kursen tog jag mej en stadspromenad i väntan på min kompanjon som jobbar flitigt. Hundarna skötte sej alldeles utmärkt och jag blev så glad över att Engla har tuffat på sej och inte är så ljudkänslig längre. Dom gick som två ljus vid min vänstra sida och sökte kontakt, det är så att jag nästan skryter lite ;)
Kvällens kurs gick över förväntan, jag blev så glad att se så många framsteg hos både ägare och hundar. Alltifrån kontakten dem emellan och deras lek med sina hundar, hur sjukt som helst. Se fem hundar alla under 1,5 år gå lösa bredvid sina ägare på samma plan, så underbart det är därför man sliter som instruktör =) Lykka och Engla hade sin passivitetsträning utanför planen och skötte sej galant, visst lite sällskap och trassel med kopplena blev det men dom störde inte. Lykka var inne som störning lös på plan och var jätteduktigt, tog dock en litet race med Sune men vad ska man göra när han mer eller mindre tvingar henne och leka ;) Detta resulterade dock i ett väldigt ont ben, vet ej vad som hände, så nu blir det still i morgon och se hur det går =(

Alla moment för bra ledarskap är fyllda, Kärlek, Respekt, Tillit, Samspel,
Trygghet och Vila, och vi alla NJUTER, kan det bli bättre??
Btw, det roligaste idag nästa! Engal gick till dörren och sa till när hon behövde gå ut!!! Lyckträff eller medvetet spelar ingen roll hon lyckades iaf =)

Godnatt från oss 3....