torsdag 14 oktober 2010

Plugg, plugg och sen lite mer plugg...

 Det har varit två riktiga korvstoppningsdagar när det gäller skolan. Vill man veta något om läraruppdraget, kunskapssyn eller hur skolan styrs är det bara och fråga. Känns som man läst alla böcker 100ggr men ändå bara sett en mening. Men efter mycket om och men har jag nog läst mitt eget och de andras arbeten 50ggr, men ändå står allt bara still. Fyra sidor är iaf skrivna nu efter ett X antal timmar framför datorn, så nu blir det ledig eftrmiddag imorgon efter VFU-redovisningen. Men på lördagen får datorn tas upp igen och läraruppdraget ska slutföras med en inledning och en avslutning, hur nu i sjutton jag ska få ihop det?? Det är tur att man har fixat till en bra studiegrupp som stöttar, stärker och hjälper varandra hela tiden. Det gör att timmarna iaf rullar på och godis inhandlas och sockerkakor bakas, alla behöver vi pauser och då hjälps vi åt att fixa fika så alla orkar! Sen upplever jag att man utvecklar sitt tänkande och sitt kunnade när man läser och diskuterar runt andras arbeten och tankar. Men nu är hjärnan helt full och jag har inte en aning om vad jag skulle ha förberett tills i morgon men det lär nog gå ska vi se, för prata är ju inget som jag har haft problem med innan ;)

Idag började vi dagen med en morgon promenad med Veroncia och Tyson. Engla är så himla duktig och går löst så fint på trottoarerna, efter mej och Lykka. Lykka hon lullade på i sitt egna tempo det är tur att jag har skapat en sån fin tjej som alltid kan gå lös. Tur det nu med hennes värk, men alltid skönt, det är en dröm jag allltid drömt som nu blivit verklighet!
I en av mina pauser idag inhandlades det ett back on track täcke till Lykkis, hennes kropp är inte med oss och igår reagerade hon även när jag kände på ryggen. Men efter konsultation med vetrinärer så är detta det bästa plus rimadyl så vi fixar det här. Min Lykka är en tuff tjej som ska klara det här och kommer igen!!

Engla rusar fram i utvecklingen och jag blir bara mer och mer imponerad av henne. Hon är så himla kontakt sökande och i dag fick jag tom in ett så himlans fint avlämnade när hon kom med en leksak, Ååååhhhh hon är dyr hon!!! Idag var det dags för valpkurs för henne och bonusmamma Emma var med som hjälp. Vi började med lite uppletande och lek i skogen. Sen var det Emmas tur att ta över och dom skulle gå en bana med valpen lös. Men som detta skulle bli någon utmaning för dom, nej nej. Kontakten, leken och glädjen satt som en smäck och hon följde Emma galant förutom när en annan valp kom och förstörde, men de samlade sej snabbt och fortsatte. Det är verkligen hur kul som helst att se Engla även jobbar på så duktigt med andra och inte bara mej. Vid fikapausen somande Engla precis så som Lykka gjorde genom hela sin valpkurs. Somna vid fikat och hoppa över del två =) Men Engla piggnade till och sen jobbade vi på med kontakten och namnträning. Allt avslutades med lite lek med andra tokstollar till hundar, men kul var det!!!

 Säger bara det hon kommer bli som storasyster, guldvärd och oersättlig <3
Nu ska jag ta Lykka och lägga mej i fotöljen och glo på Lyxfällan, sen SOVA!!!

Godnatt från en stolt matte och två oersättliga prinsessor...