torsdag 7 oktober 2010

Vissa människor *suck*

Trött som vanligt skulle jag släpa mej ut på morgon kissningen med Engla. Straxt utanför dörren möter vi en av de få fina jaktgolden (förutom mina) som finns i denna stad med dess ägare. Tyvärr hade den ägaren troligtvis för få kanaler och alldeles för mycket tid för hon hade tagit fasta på Barbro Börjessons metod, "allt går att skrämmas bort, annars skrämmer du lite till". Så lagom när denna kvinna har saktat in (varför tant nu gör det när hon tror sej ha promblem??) för att passera oss så skämmer hon till med en petflaska full med skruv ca 3 meter från en stackars Engla som bara sitter snällt bredvid mej. PERFEKT, det är så skönt när man har försökt och få bort hennes ljudkänslighet sen flygresan då är det klart att en hundmänniska och inte minst en jaktgolden ägare som använder sin hund i praktisk jakt ska komma och skrämma skiten ur sin valp som har blivit SÅ duktig. Och inte nog med att hon gör det en gång utan en gång till när hon har passerat oss med ca 1 meter. Det som är det sorliga är att jag knappt vet vad hunden gjorde för att förtjäna denna trevliga belöning....Säger bara det alla dessa hundprogram på tv är inte allt för bra i alla lägen. Nån gång emellan åt kanske man skulle säga att all träning är individuell och att man inte bör hantera den om man inte lärt sej!!

Lykka ca 4 månader...

Engla ca 4 månader...
Sen följde en dag i skolan och Engla fick vara hemma med min sjuka mamma och Lykka hade den underbara turen att få ta sej en sväng till tant Sandra. Dock när jag ska hämta Lykka ser att det är ingen piggilin tjej och jag tyckte mej se det redan i morse. Sen när vi kommer hem lägger hon sej bara och sover, får hjälp upp i knät och somnar gott där. Där ligger hon kvar TROTS att lillvilden springer och leker, äter och dricker. Ingen bra dag alls för stackars Lykkas kropp, tur att den andra november är snart.

Efter en eftermiddag med plugg blev jag som vanligt rastlös så jag tänkte följa med Veronica på lite kurs, men först skulle det inhandlas regnbyxor. Har man aldrig handlat regnbyxor med Veronica så har man aldrig gjort det rätt. Om inte annat så ångrar jag att jag inte filmade detta inhandlande, men förhoppningsvis äger Kalssons filmbevakning...Ja jag förlängde mitt liv iaf med flera minuter när jag skrattade med henne och lite åt, dock gjorde nog pesonalen som beskådade detta oxå det ;)
Sen blev det en sväng ner till klubben där de skulle träna lydnand. Vi väntade med att delta tills vi skulle in och då tog vi alla filtar med oss och så gosade jag och mina tjejer ner oss på golvet och fikade och hade passivitetsträning medans de andra jobbade på med sina blöta hundar! Nu ligger dom här bredvid mej i sängen och Engla har fattat att Lykka vill sova nu och inte bli biten, så hon kröp upp bredvid oss och somnade gott hon med.....
Även om man är stor måste man vara snäll <3
One of the things you can’t buy for money is the wagging of a dog’s tail !!

Detta avslutar den 7 okt 2010
Glöm inte att ge er hund en extra puss ikväll bara för dom är dom!