söndag 3 oktober 2010

Skogs och passivitets helg...

Igår började vi dagen med lite träning med arbetskollegorna och deras hundar. Då innebär det mycket passivitetsträning, vilket Engla klarade galant. Lykka fick komma ut lite och visade sig från sin bästa sida så matte var stolt som tuppen över sina tjejer. Sen var vi förtjänta av en riktigt slappardag, innan det blev dags för mig att kasta på mej finkläderna och ge mej av till kära Veronicas 25års fest. Men utan röst och feber blev min kväll tidigt tyvärr, men en glad födelsedags tjej blev det ändå!

Idag började vi dagen med en underbar tur i det soliga höstvädret. Men p.g.a. Lykkas onda ben och min förkylning blev det en kortare sväng. Men underbart att se tre vilddjur fara fram, Lykka, Engla och lille Nemo (mina föräldrars hund en bichon havanais). Det var var tre utslagna hjältar som kom hem, dock ännu mer smutsiga än efter fredagens promenad. Först tog vi oss alla en rejäl tupplur, min tanke var dock att jag skulle ha pluggat och läst klart min ansvar och sekretessbok men så bidde det inte. Engla somnade gott i knät och Lykka bredvid då var jag ju oxå tvungen att sova lite. Innan farmor och mormor kom på middag tog jag tag i mina kära hundars pälsvård och badade dom i RENT vatten inte det dom själva väljer, så nu har jag två rena och väldoftande tjejer hos mej i sängen!
Kan man sova bättre än så här?? Mysmys
Englas utveckling bara springer framåt. Hon blir bara tuffare och tuffare på ett positivt sätt och gör att man bara vill göra MASSA med henne NU helst. Hela tiden söker hon min kontakt och sluter upp vid min vänstersida när tillfälle ges. Känns helt underbart att ha fått en guldtjej till som verkar älska att träna aktivitet och passivitet.

Lykkas ben tackade för sig efter fredagens promenad så i dag har rimadyl behandlingen påbörjats och så får vi se hur det går, hoppas på att få operations tiden i morgon så hon slipper detta. Men det är en riktig kämpe lilla Lykkis, hon leker på med Engla och gör allt för att orka träna, så idag fick hon vara lite instruktör för Nemo när vi skulle visa Rallylydnaden för mamma och honom!

Godnatt och sov gott!!!
Tänk att dagen går inte i repris så ta vara på den...