söndag 10 oktober 2010

101010

Fika i bilen, hela famlijen samlad!!
Ja så var det här med min slappar helg, det har inte gått så bra kan man säga!!
Idag var det inplanerat morgonpromenad med frukost i skogen, men som tur var träffade jag några grannar som snällt påminnde mej om att det var Hundens Dag ute i Gamleby, så där ändrades planerna..
Det blev istället frukost på Gamlebys Brukshundsklubb och titta på massa fina uppvisningar, med sök, vallning, agility och freestyle, hur kul som helst. Tyson, Lykka och Engla skötte sej examplariskt som vanligt och passivitets träningen gick kanon, detta trots att klubben ligger bredvid skjutbanan...

 

På vägen hem skulle vi in till stallet och titta på Emma när hon skulle tävla hoppning, vi irrar omkring där men hittar ingen Emma. Lagom vi åkt därifrån och jag irrar runt på Kvantum får vi reda på att hon ligger på akuten!!! Snäll som Emmas pappa är ringer han och uppdaterar mej om att hon lever och mår bra efter omständigheterna. Väl hemma blir det en snabbfika med Lotta, trevligt att se henne händer allt för sällan tyvärr!!

När Lotta har gett sej av för familjemiddag, ger jag mej iväg till Emma som nu ligger inlagd. Godis och lite hundtidningar och skvaller hade jag med mej så hon hade nått att göra. Nu ska hon bara förstå att hon ska vara rädd om sej, krya på dej!!!!
Ännu en vecka i mitt liv har passerat och den har varit propp full
men otroligt kul och det har blivit HÖST!!!
På allt detta har jag också hunnit med att tvätta 4 maskiner tvätt och planerat morgon dagens kurs. Nu känns det som jag borde läsa lite om ansvar och sekretess inför tisdagens hemtenta, men tv och soffan lockar otroligt mycket =)
Glöm inte att ta hand om varandra, varje dag är värdefull<3