måndag 11 oktober 2010

Livet som guldfisk...

Som vanligt planerar jag min morgon så himla väl så jag ska ha god marginal och idag skulle jag tom hinna plugga. Knappast att jag hann det och rörigast istan kommer jag iväg till skolan i tid iaf. Efter föreläsning och grupparbete om läraruppdraget, går några stycken av oss hem och sätter oss i solen och går igenom morgon dagens kommande hemtenta. Det känns lite oroväckande att jag inte är mer stressad eller nervös men jag tar det med ro, får väl se i morgon när tentan kommer upp och jag börjar läsa fallen. Det är i ämnet ansvar och sekretess vi ska ha tentan, känns vettigt men ganska rörig att sära på alla begrepp, men det ska nog gå.
Tur att man har en bra grupp att jobba i =)

Sen skulle virrpannan iväg och ha aktiveringskurs. Jag hade planerat igår hela kvällens upplägga och vad jag skulle ha med mej, men som sagt livet som guldfisk är inte alltid lätt. Tre ggr åkte jag nog fram och tillbaka och ändå glömde jag ge hundarna mat innan jag kom iväg. Stressad som ett puko kommer jag till klubben, tur att jag har kära Veronica som var på strålande humör idag , nästan, som styr upp mej ibland. Tänk om jag kunde lära mej att ta hjälp av henne när kurserna ska fixas så skulle mitt liv bli så mycket lättare, men nej nej jag hinner själv....Trött jag blir ibland!

Lykka och Engla har haft en underbar eftermiddag i solen hemma på gården med lek och bus. Sen fick dom följa med på kursen som idag innehöll inne och utomhus aktivering. Lykka fick assistera lite träningshund till en deltagare vars hund löpte och de hade så kul ihop. Hon fick ju slita kartonger i stycken och leka med petflaskor, två av hennes favoritsysselsättningar =) Engla fick ge sej på försöket att få ut godis ur en toarulle, hon tog den och sprang iväg med den sen var det roligare att störa Baloo som försökte spela spel. Men jag måste ändå säga att mina tjejer har tydliga On och Off knappar så det bara skriker om det. När man ber dem eller lägger in dem i deras nu än så länge gemensamma bur somnar dom gått, men tar man ut dom eller sätter igång dem i arbete så är det guldkorn som älskar att jobba!!! Engla har fått sån fin ögonkontakt nu, men hon lär ju av mästarnas mästare Lykka och sen är lek och jag det bästa som finns i hennes liv, förutom SKOR. Lykka gick under namnet Pyrajan när hon var valp, Engla har fått det fina namnet Skotjuven. Alla skor kan bäras, inga är för stora för henne, inte mina skogskängor eller pappas stålhättearbetsskor, alla kan snos och bäras iväg =)

Finaste tjejerna vilar i solen!!
 Nu blir det sova och laddning inför hemtentan i morgon. Ska försöka hinna ut en sväng i skogen på morgonen och hämta lite luft och kraft för att fixa dagen!!!

Lykka och Engla väljer att gå och lägga sej när matte tar för lång tid på sej!