tisdag 5 oktober 2010

Skola, skola, hund....

Igår blev det verkligen en dag med passivitet för mina tjejer. Det var skolarbete hela dagen, men dom skötte sej galant, dom fick ju ändå vara med och plugga. Sen på eftermiddagen tog jag med mig Tyson, Emma och Balooen ut i skogen för en härlig promenad. Men Engla var så SUR för att hon fick bli buren en del av promenaden, hon tyckte minsann att hon kan gå lika långt som dom andra!
 När vi åkte hem var jag mycket glad att jag snällt kunde lämna ifrån mej en genomblöt och illaluktande pälsboll (Tyson) och att jag slapp ta hand om vita yllenystanet Baloo, så skönt och ha hundar som man bara kastar in i bilen och när de kommer ut är de torra och näst intill rena =)









Vi avslutade dagen med lite rallylydnadskurs, det var näst sista gången innan vi ska ha tävling på lördag. Jag är så stolt över våra deltagare och dom jobbar verkligen på kanoners. Är så kul att se att både hundar och människor i olika åldrar kan lysa upp så och komma igång och leka och träna hund, det är glädje det.

Idag blir det att ge sej iväg till Oskarshamn hela dagen med skolan, det är dock mindre kul men jag lär mej säkert nått nytt där, iaf vart deras högskolecentrum ligger. Engla får vara med sin kära dagmatte Emma och Lykkis hon har ju turen att vara hemma med mamma och pappa. Ikväll ska jag och Engla börja på valpkurs, jag tycker det är viktigt att hundarna får tid var och en oxå. Tycker alltid det är kul att gå kurs även att man håller i dem själv ibland så kan jag alltid lära mej något nytt!! Lykkas tur blir det på torsdag, hon fick sin egen tid nu på morgonen med en långpromenad och lite klicker träning...

Ta vara på dagen och ha det underbart....