lördag 30 april 2011

Vad hände??

Ja dom sista dagarna har jag försökt att hålla mej borta från datorn och varit ute en hel del. Dock har jag ju min Ipåne med mej vart jag än går så jag glömmer ju inte bort att facebokka men på kvällarna har det blivit tv:en istället. Förstår helt enkelt inte hur mitt liv såg ut innan jag hade den, skapligt fort man vänjer sej vid bra att ha saker.
Just nu är jag så sjukt trött efter en intensiv dag som började kl.7.15 på bruks med rastning och träning av hundar. Så himlans underbart att börja dagen med sol och tre gyllene som skenar runt på fälten. Fick in lite träning oxå men är själv lite svårmotiverad just nu. Herregud förra sommaren hade man ju både Annika och Veronica som jagade en för att träna lite lydnand så då blev det minst 4-5 pass i veckan plus allt det man gjorde själv. Men det är svårt att komma ut när man inte har någon som drar.....

Jaja sen fortsatte dagen på golfbanan!! Ja Lisa Björkgren har idag spelat golf hela dagen för att damma av sitt gröna kort som ligger och vilar någonstans. Det värsta med detta är att jag har haft det himlans kul och det har gått mycket bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Har ju sagt att det inte finns en chans i världen att jag ska spela golf men vem vet snart står jag där på banan med alla tre bolltokiga hundarna i släptåget. För dom kan inte ligga i bilen om jag ska gå ut och GÅ i flera timmar. Riktigt bra stadgaträning är det om inte annat =) Så fort min egna kurs var klar så började säsongens första golfkul med barn som är mellan 3,5-5år. Så himlans roligt och vilka grejer det finns för att utveckla golfspelet redan i den ålder. Seriöst jag ska kasta ut mina barn på banan innan dom kan gå så de kan försörja sin mamma sen när hon blir gammal ;)
Pärla åker golfbil!!
Efter golfkul fick hundarna vara med och ha lite passivitetsträning när den andra gruppen körde. Skaplig koncentration det krävs av dom minsta framförallt för att ligga och kolla på massa flygande bollar och man får INTE springa efter. De fick även leka lite med barnen och ett barn lärde nästan Pärla tass undertiden vi satt där, inte illa det. Idag är jag så sjukt lycklig över vilka hundar som jag har här hemma dom är så ofantligt underbara och lätta att ha och göra med samtidigt som dom är sjukt roliga att jobba med. Pärla hon plockade pluspoäng igår när vi var inne istan för en fika med Fia från Sälen. Roslagsbanan, tunnelbanan och centralen var en stor påfrästing för den lille tjejen men hon tar det ju som allt annat med RO. Dock varken kissade eller bajsade hon på hela dagen, men när vi på eftermiddagen kom hem och hon såg sin gräsmatta sprang hon dit och gjorde alla sina behov på 2 meter. Inte lätt och vara liten varje dag <3
Engla däremot plockade minus poängen och gjorde matte upplyst om att hon nu är snart 10 månader och slaktfasen är påbörjad. Så nu har inte Pärla någon fin dyna i sin bur längre där den ansåg Engla att hon skulle massakera när vi var på stan. Vi kan ju se det så här ska hon komma upp i Lykkas slaktperiod i kostnad så har hon 2 biabäddar och 1 till sovplats kvar så vi får väl se vad som står på tur eller om det var syskonavundssjuka för att hon inte fick följa med ;)

Lite annat nytt från Vallentuna och oss är att jag och hundarna kommer förhoppningsvis inom kort att börja arbeta som kontaktperson/hund till barn/ungdomar med särskilda behov, LYCKA!! Ja det är hur kul som helst, alla som jag pratat med på komunen verkar så himlans positiva och dom letar nu efter en matchning. Det är ju precis det jag vill göra så det kan inte bli så mycket bättre faktiskt. Behöver komma igång med lite och göra klättrar ju på väggarna här hemma snart. Men samtidigt är det bra, jag behöver vid 26 års ålder lära mej att vara lite själv med, kanske......hmmmm

Nu ska jag väl försöka ta tag i detta fenomen, MAT. Av någon anleding måste man visst äta mer än en gång om dagen så jag kanske åtminstone ska börja med att tänka ut VAD jag ska äta. Detta är ett skapligt I-landsproblem som är nog ett av mina största, Vad jag ska äta? När jag ska äta? Varför jag inte handlat det jag VILL äta? Förstår inte hur något så gott och trevligt kan bli enformigt och tråkigt när man kastar i sej maten själv. Den kan för mej iaf smaka så annorlunda om jag äter själv eller med nån. Kalla mej konstig men det är verkligen så och det är INTE sällskap att ha 3 dreglandes golden till sällskap det är stress ;)

Trevlig Valborg på er alla!