lördag 9 april 2011

Lydnadsdag

Lunch i SOLEN!

Ojoj upp tidigt idag för en heldag ute med första kursgruppen i Vallentuna. Planering in till sena kvällen och lite nervositet var det nog allt med i bilden också även om jag inte vill erkänna det. Som sagt upp tidigt och ut med den gyllene farmen för att möta på en underbart sur granne som ansåg att kl.7.30 tre våningar upp var ett bra tillfälle att presentera sej för nyinflyttade. Inte nog med att han dömde ut mej, utan han läxade upp mej också att jag allt borde kunna reglerna jag som bor i föreningen och att läsakunnig var jag väl allt. Allt handlade om att mina hundar lekte på gräsmattan påväg till bilen och det fick dom inte. Frågan är hur jag ska ta mej till bilen hädanefter och hur jag ska överleva sommaren om inte ens hundarna får vistas på gräsmattan men det får jag väl ta med honom då. Jag gjorde honom iaf medveten om att jag bott i huset i 3 dar och inte kunde ALLT och att jag hade bajspåse och tänke plocka upp och sen lät jag hundarna leka klart tills han gett upp och gått ni. Som alltid Lisa gör entré som ingen annan!!
Klockan 9.00 var det start för kursen ute på Lindö golfpark i blåsten. Herregud säger jag bara bort med golfarna och fram med hundägarna. Vilket ställe att träna på, vindskydd, gräsplan (inte banan), asfallt och lagom störning, PERFEKT. 5 underbara gyllene ting med ägare samlades och nu sitter namnen på både ägare och hundar. Dagen skulle bli fullspäckad och det blev den. Alla grunder inför lydnaden skulle tränas och instrueras för ett vidare arbete och kurser. Det är grymt härligt att hålla kurs när man engagerande deltagare som ställer konkreta och viktiga frågor och som JOBBAR med sin hund när man som instruktör går runt, TOPPEN!
 Githe & Chivas / Monika, Majvor & Vera / Per & Figaro
 Monika & Lilla Gul / Attila & Grizly / Jesper & Pärla
Pernilla & Flisan / Per & Figaro
 
Jobba kontakt, både i fart och i passivitet.

Alla har verkligen jobbat kanon idag och jag är mycket nöjd med kursen i helhet och hoppas att deltagarna har samma känsla. Det är en fördel inför nästa kurstillfälle som kommer vara en halvdag där vi går vidare med det som de jobbat på hemma. Men är som sagt imponerad av alla och främst av lilltjejen Grizly som precis är året och börjat löpa. Men det var 5 riktigt trötta hundar och 8 fullproppade ägare som lämnade golfbanan i eftermiddags. Nu väntar jag bara på alla mail med dom 101 frågorna som kommer dyka upp under morgondagen eller i veckan när allt ska testas hemma.
 Gladaste och lerigaste Figaro och Monika med Lilla gul som låne hund. Undra vem hon var mest sugen på att ta med sej hem i bilen av dessa två herrar? Hahaha
Nån som tror jag fryser eller?! Mössa var inget som följde med i flytten, trodde April var VÅR!
Fina tjejer med god kontakt <3
En mycket trött Grizly.

Vi har blandat, lek, koncentrationsövningar och teori så jag hoppas att deltagarna och deras hundar är minst lika trötta som mej och mina gyllene ting som verkligen tog fram sina bästa sidor idag, NOT! Pärla är inne i en sån "tråk"period nu där allt ska testas och låta och betee sej borde leda till framgång på nått sätt. Jag vet att det är en övergångs fas och det är bara att jobba sej igenom den men ibland så skulle man vilja spola fram en månad eller två. Tur för henne att hon är så söt och konstant glad annars hade inte livet varit lätt i xxl kostymen för henne. Tikka hon jobbade mest på att tala om för alla närvarande tikar att ge fan i att löpa för hon gör det inte än. Engla hon använda sej också av stämbanden som jag fått reda på att man kan ta bort i Ryssland så är det någon som har vägarna dit hör av er(ta gärna med grannens hund här hemma med då). Sen styrde hon och matte mest med att leta rätt på en bra karla karl till henne och det fanns två riktigt bra kandidater till den posten så vi får la se vad som händer när hon vuxit klart.
 
Ja jag försöker äta min macka men som alla vet så har ju ett par slunkit ner i fröken Tikkas mage och hon ser minst sagt sugen ut på en till.

Nu blir det en skön lördagskväll i soffan framför tv i Vallentuna, mitt HEM =)

Mina tjejer, lugna stunden förevigas <3

Tack alla deltagare för en KANONDAG!