tisdag 3 maj 2011

Kramar på postorder

Jag har haft ett par sjukt fullspäckade dagar där golf, hund och jobb har avlöst varandra men det har varit grymy kul. Dock vet jag inte riktigt om min kropp håller med mej men hälsan gör det om inte annat. Golfhelgen var över all förväntan och på måndagen fortsatte jag med lite mer golf där en skola i närheten hade lagt in det på idrottsschemat. Så 5 klasser fick testa på golf, och det var uppskattat kan jag lova.
Lisa i SNUG-dräkten med golfspelande elever som prickskyttar.

Sen har jag under dessa dagar även hunnit med att haft en valpkurs gång åt Lisa och Håkan och sen idag startat igång "Barn med hund" ute i Sättra och haft det kanon kul med dom tjejerna som var med. Man märker verkligen hur uppskattat det är och detta är något som fler barnfamiljer med hund skulle passa på att skicka ut sina barn på för att få dom delaktiga i hundägarskapet och det leder också till ansvarskänsla och ökat självförtroende. Det spelar inte så stor roll vad man har för hund så länge barnet kan ha den under kontroll så tränar och leker vi till oss ett samarbete med lätta och roliga övningar anpassade för hund och barn.

Under dessa fullspäckade dagar för mej så har väl mina hundar kanske inte haft världens roligaste liv men dom är tappra hjältar som följer sin matte hack i häl och finner sej efter hennes aktiviteter och energi nivå. I söndags när frossskadorna var ett faktum och sömnbristen gjorde sej tydlig i mitt liv så är dom världens snällaste och värmer matte och ser till att sova utan något lek och bus även om den energi nog fanns hos dom. Men sen är det ju så här också, med tankte på att dom hänger med på allt så är det ju så att även om den fysiska aktiviteten inte är på topp så är den psykiska ansträningen destomer. Det är verkligen en räddning just nu att jag har mina fyrfotande vänner runt mej när kvällarna ibland är lite för långa och ensamma.....Har ikväll konstaterat tillsammans med Annika över telefon att en enda KRAM kan ge mer än 1000ord. Energin man får av en äkta stärkande kram är bättre än så mycket annat. Tänk vad gött och få somna med en kram och känslan av att energin är tillbaka imorgon....Nu är det såhär att jag har energin, jag trivs, jag känner att jag gjort det bästa valet för mej, jag älskar min lägenhet och jobb löser sej mer och mer. MEN som sagt mammas famn eller vänners kramar är obetaldbara ibland när man bara känner sej som minstaste i hela världen. Det som gör att jag jobbar mej vidare är för att jag verkligen trivs här och har underbara människor runt mej som ställer upp och aktiverar mej och att jag vet att vänner kommer, kanske även den där rike golfspelaren som ska värma min säng ;) Kan ju inte få allt på en och samma gång det vore ju och kräva för mycket här i livet, jag har fått så mycket annat just nu så fler vänner och rika pojkvänner som väntar på mej kommer. Så därför ska jag nu ta mina gyllene vänner och gå ut i det som nu ska föreställa MAJ-väder för sista kissen innan det är dags för film och sängen. Imorgon väntar "ledig" dag och SOVMORGON så jag varnar den som tänker ringa och väcka mej innan kl. 9 imorgon att den ska ha något RIKTIGT bra att erbjuda för att störa mina skönhetssömn som behövs för att jag ska återkomma till normalstatus och skönhet igen.

För att visa er skillnaderna på fredagens sommarvärme och tisdagens novemberväder... 
 Mina fina vår/sommarskor och bara ben 30/4. Sen då 3 smått förskrossade hundar 3/5 i snöslask.....
VAD HÄNDE?!

Citat från ett barn på förskolan idag:
"Nu när det är vinter igen, så fyller jag snart år!"
(han fyller i december)

Ge ma vår NU!!!!