tisdag 5 april 2011

Intensiva dagar

Engla - den engelska ladyn.
Mycket kan man säga min lilla drygboll men hon är ta mej sjutton en ängel att ha och göra med. Coolare hund första gången i buss och lite rusning har jag dock aldrig skådadt. Hon är riktigt dyr efter helgen <3

I går var det ytterligare en dag med etologen Lars Fält och kunskapsförrådet är just nu totalt överfullt med allt vad etologi heter men i slutet på veckan ska jag försöka bena i alla anteckningar och placera allt i rätt fack. Det är så den nya strukturerade Lisa Björkgren fungerar nämligen, det är ordning och reda där var sak har sin plats. Och ni då som känner mej vet ju att detta är inte första gången, men detta är min ambition och hoppet överger mej inte så kanske kommer jag lyckas denna gång. Men tillbaka till Lars Fält, säger bara det får ni möjligheten lyssna på denna lille farbror, GÖR DET. För han har en hel del vettigt att informera som gör att man helt plötsligt tänker på ett annat sätt och kan se saker med glasögonen på istället för skygglapparna. Inte nog med att jag lärt mej grymt mycket så har jag också träffat massa trevliga människor som jag lärt mej en hel del av med. Kändes mycket trevligare att komma in i denna grupp första helgen än vad det kändes efter 1 år på instruktörsutbildningen i Götreborg. Så jag längtar verkligen tills det är dags nästa helg igen för lite inlärningspsykologi.

Ja alla fina lådor och sen skrivbordet där Ikea och jag inte tänkte lika, men efter ett besök på 
K-Rauta så ska vi nog komma överrens igen. Även mitt nya badrumsskåp är nu på plats.
Igår kväll påbörjade jag ihop sättande av IKEA möblerna och jag säger bara en sak, överlever man att bygga ihop ett hem när man ska bli sambo så överlever man ta mej fan allt. Det är tur att jag bara har mina gyllene att bråka med och som hör mej när jag äntligen har fått ihop skohyllan och det visar sej att det är FEL! Men jag gav mej inte så rätt blev det tillslut och riktigt bra om jag får säga det själv. Idag fortsatte bygget men då hade jag fått med mej både Julia, Håkan och Charlie. Medans Håkan och Charlie byggde ihop garderoben som sen rasade när de reste på den, hann jag och Julia få ihop bokhylla, skrivbord (som jag hade tänkt lite fel med som men blir bra sen) och badrumsskåp. Alla fina förvaringslådor med 78 skruv per låda fick vi ihop med innan Lisa kom och den kvinliga insatsen i garderobsbygget blev ett faktum. Så nu är den ihopsatt hel och fin med lite fler skruvar än som egentligen är tänkt men som sagt Ikea är alltid Ikea och man ska aldrig lita på att det blir som man tänkt sej när man börjar att bygga ihop deras möbler. Så sisådär 4 timmar senare var vi äntligen klara och Julia hade torkat golvet, Pärla hade kissat inne och vi andra hade jobbat. Ett grymt stort TACK till Håkan och Charlie för deras insatts idag annars hade jag blivit utan förvaring tills nästa helg och då hade pappa lite mer än en sak att göra så han är nog också mer än jätteglad.
Ja ser det ut och gå bra el?
Inte riktigt skulle jag säga. Men....
....allt går att lösa med lite Lisa med i spelet och vips hade vi en hel garderob =)
Min fiffiga hallmöbel som är en skolåda men som är en koppel/skitsaker hylla till mej, KANON!
Förutom allt bygge har jag även hunnit och varit och besökt 2 jobb och fått båda vilket gör att mamma sover nu mer lugnare om nätterna. Det ena är på HGK Lindö i Sportsbaren vilket jag tycker ska bli skitkul. Har verkligen saknat det sociala som det innebär att jobba i servering. Sen har jag även fått extra på en underbar förskola ute i skogen med en liten barngrupp med oändliga möjligheter. Förskolan inbringade en del intressenter till kurser och det är mer än kul. Så roligt när folk nappar som bara den på mina kurser och vill gå och gärna säljer dom vidare det gör att steget upp till Stockholm känns mer rätt för varje dag. Även träffen ute på golfklubben innebar en privatträningshund. På det här är också aprils kursstarter klara och utlagda på hemsidan så passa på att gå in och kolla och anmäl er NU! http://www.gyllenelycka.se/kursstarter.html All anmälan sker till min mail gyllenelycka@hotmail.com då min hemsida fortfarande är under uppbyggnad.
3 underbara hundar som det rör sej extremt mycket i huvudet på just nu med allt som händer.
Jag var ute idag i vårsolen med mina egna troll och hade en underbar promenad. Vi tränade lite kontakt, stadga, platsläggande med störning och följsamhet med lek. Det är så jävla kul rent ut sagt och jag hittade bra ställen att hålla kurserna på och även att träna själv så nu är det bara att köra igång. Taggad till tusen så och hundarna med. Så nu när allt praktiskt nästan klart är det bara att ge mej ut, det är bara hemet i viken som ska transporteras. Men jag har ett hem i Vallentuna som jag ÄLSKAR, jag har jobb och inte bara ett utan två sen har jag även sålt mina kurser riktigt bra och det är kanonkul. Ska ha en lydnadsdag nu på lördag som jag helt ärligt hade glömt bort lite grann men som jag blev glatt överraskad över att jag hade planerat in. Så nu blir det bara hem och vända ons-fre och byta bil och hämta mer saker upp hit. Shit vad det händer grejer nu men det är så himlans KUL!!!!!!Börjar nästan tro att livet kanske eventuellt har vänt även för Lisa Björkgren hör och häpna, men jag säger det inte för då kommer det gå käpp rätt åt. Men nu lever jag på flow-känsla och bara njuter av allt jag skapar runt mej och tar upp de positiva bitarna och funderar över de mindre bra och sen lägger dom åt sidan. Detta ska bara gå vägen!!!!

Måste bara säga att nya kläder och en ipåne 4 ligger hemma i viken och väntar kan säga att det drar lite mycket hemåt just nu till alla nya saker men jag får vänta tills onsdag. Fyller på med nytt i Vallentuna i morgon så ett besök på Gina är inplanerat! Tack och godnatt!!!

Lev på dagens positiva känsla
och minns den imorgon.