onsdag 27 april 2011

Vrida & vända

Igår var det intro dag på jobbet på golfbanan som tyvärr blev en liten besvikelse. Jag hade fått muntligt att jobba 3-4 dar i veckan och under tävling MASSA! Massa för mej inom restaurang är typ 12 h pass 5-6 dar på en vecka det är massa. Men så var det inte här utan 28h på en hel vecka var massa. Sen blev det bara ca 2 dar i veckan och ca 6h på en dag. Lite besviken men det är bara dom 5 första veckorna hoppas på förbättring för det verkar vara ett härligt gäng som ska jobba där. Vi verkar även ha samma syn på hur man söker sej på jobbet och det underlättar en hel del:) Ska jag ta det positiva som kom ur detta va att jag tog tag i mina kurser, och det är ju därför jag är här!! Så igår inhandlades en hel del material så reklam kunde tryckas och börja gå ut till folk. Nu är det verkligen upp till mej att fixa det här och det SKA jag göra!!! Besvikelse igår blev nog större bara för att jag var inte på topp humör och en hem del rädsla inför hur jag skulle klara mej följde med när jag lämnade trygga västervik. Men nu när jag sitter här i skogen och nattens huvudvärk har släppt så är jag lugn och ändå väldigt nöjd över situationen. Jag får se det så att, lite jobb på golfbanan leder till mer jobb på förskolan och framförallt mer jobb med hund när jag väl fått igång det på heltid! Jag försöker ta det positiva har inte energi och tid att lägga på sånt som inte går som jag tänkt. Men tre saker som går bättre än jag tänkt det är dom gyllene som springer runt mej just nu och bara njuter av att få vara ute i skogen istället för inne i lägenheten. Men utan min ipåne hade det inte blivit timmar i skogen för då hade jag behövt sitta hemma vid datorn. Nej nu ska jag ta tag i dom här trollen och köra lite klicker träning. Måste sparka igång mej själv Engla ska ut på lydnadstävling innan sommaren är över och jag har hört att momenten inte befäster sej själva utan det ska tränad in och sätta sej. Men det är underbart kul o framförallt när framstegen kommer i rasande fart. Jag måste bara komma ihåg att stanna upp och se till att det blir rätt!! Härlig träningsdag på er i solen!!