tisdag 19 april 2011

Så är ändan placerad

Ja idag har jag tagit mej tid till att sätta mej vid datorn och det är på ett sätt skönt men tv och renas huvudet hade varit rätt gött också men då känner jag mej så lat för jag borde egentligen göra en hel del grejer så lite datortid fick det bli istället.
Jag börjar få i ordning på mitt reklamblad som ska ut nu med mina kurser och det känns skönt för då är man ett steg mer i rätt riktning. Sen är det ju hela tiden pyssel med hemsidan så den ska vara uppdaterad och inforamtiv hela tiden. Som sagt jobb men roligt jobb, men vill ut och jobba lite praktiskt också.

Idag har jag varit ute hela dagen, jag har varit på en förskola och jobbat. Säger bara att alla förskolor och barn borde få ha det så som dessa hade det. Vilket lugn och vilken barngrupp och vilken TID framförallt, snacka om kvalite och inte kvantitet när det gäller barns utvecklande. Men så är det ju också möjligt när det är privat och man fokuserar på barnen och deras behov. Men som sagt ett underbart ställe, hoppas på mer jobb där. Efter det blev det ett besök hos Anna och Malik för en tur i skogen när jag ändå var i dom krokarna. Har ju aldrig varit där på 4 år så det kanske var på tiden. Vi tog hela gänget med hundar och gick en långpromenad i skogen där hundarna fick BADA till allas stora förtjusning. Herregud Tikka och Malik hade nog kunnat hålla på och simma än om de själva hade fått bestämma. Så nu har jag 3 trötta tjejer som ligger runt mej och sover så gott. Det är skönt att se dom trötta och aktiverade det värmer i mitt hjärta.

Här kommer lite bilder som jag tog igår när jag och hundarna hade många underbara timmar ute i skogen.
Lera + vatten = LOVE

Tikka 110418

Trötta hundar och trött matte vilar sej rätt gött i solen.
Lämnade halva Engla kvar i skogen, upps...

Mmmmm gott med jord!
"Vaddå?! Är det inte till för att ätas?"

Engla och alla hennes miner =)
 Rätt trött Tikka!

Ikväll blir det iväg och zumba lite. Har verkligen kommit igång med att träna nu och det är så kul. Dock roar jag säkert alla i lokalen när jag försöker jobba mej till höger/vänster, upp/ner och fram/bak det är ju en hel vetenskap bara det. Men kroppen mår riktigt bra av det så det är ju guld värt då!

Njut av SOLEN!!