fredag 8 april 2011

Back in town

Jag har nog haft blixtvisiten AB i Västervik nu onsdag till fredag morgon. Men jag har varit effektiv och hunnit med mycket. På onsdagskvällen var jag inte allt för rolig att ha och göra med och mina föräldrar kände nog ungefär där, att gud vad skönt att hon är 30 mil bort när dom där utbrotten kommer i fortsättningen. Nej skämt och sido det var länge sen jag hade sånt tokspel på allt och alla, tycker synd om dom som försökte prata med mej. Men som tur var vaknade jag på betydligt bättre humör på torsdagen för den dagen skulle inte blir mindre proppfull. Som tur var hade jag sovit på rätt sida och vaknat rätt oxå. Så jag hann både packa, fika med mormor och fixa kläder till min ipåne, som jag dock än inte har ett simkort till. Men vad begär man, det är ju Telesnor som ska fixa saker och ting då händer det inte alltid rätt. Så nu får jag vänta över helgen innan jag kan börja leka med den och sen är väl jag upptagen sisådär 511 timmar innan jag har fattat allt och fått igång den.
Torsdageftermiddag växlade jag om från nybilven storstads tjej till småbarnsmamma på landet. Det var dags för en hel eftermiddag och kväll med syskona Hampus och Isak som har kommit och blivit mina mysungar. Lia skulle iväg på föreläsning med Lars Fält och då är det klart man ställer upp. Maria och Majken följde också med och lekte ute i skogen och vi hade en underbar eftermiddag ute i solen och blåsten. Inte hade för glömma så hanns det med besök hos fru Olsson i Gunnebo också hos Molly, Lykkas BFF. Molly tyckte nog att det var konstigt med två andra "Lykkor" men ingen Lykka =(
"Hmm, vilken liten människa?!"
"Hmm, vilken liten hund?!"
"Familjen" i solen <3
Hampus som lite för tidig påskkärring men vad gör man inte när öronen är kalla?
Underbara Dagsbo säger jag bara!
På kvällen kom familjen Kaos och rörde runt i grytan. Men med sej hade dom en påse bullar och vad kan vara bättre än en sockerkick sådär halv 7 för en 1 åring och en 3 åring? Mysigt var det iaf att träffa dom alla, men jag säger det dom är skitmysiga 2 och 2 men inte alla 4 pojkarna tillsammans det överstiger mitt tålamod, framförallt när jag har ansvar för 2. Men när Isak somnat och Hampus ligger och gosar i soffan med mej och Sviktor sitter med mamma och myser framför TV då kan jag tänka mej att ha dom alla <3
Utslagna hundar och pigga barn.
Pärla "the meatball" vilar tassen efter ett bra pass med bollen.

Idag var det upp tidigt och iväg till Vallentuna/HEM. Ja det känns konstigt att säga det men det är faktiskt mitt hem nu mer. Jag kommer inte hem på länge nu och sen är lägenheten såld och då är Vallentuna mitt riktiga hem hur konstigt det än känns men det känns också så underbart och rätt. Väl framme blev det en tur till golfbanan och till Vallentuna BK där jag snabbt konstaterade att jag nog kommer lägga mer än en timme i träning. Herregud vilken mark och det ligger 3 min bort och 1 min från jobbet kan det bli bättre?! Upptäcker bara mer och mer som är guld med denna del av den STORA staden. Eftermiddagen och kvällen har gått åt till att fixa i lägenheten och vara ute med hundarna på stan där jag träffade massa trevliga människor som pratade med mej och hundarna. Sen blev det ett par timmar framför datorn för att fixa inför morgondagens kurs och lite annonser som ska ut om kurser också. Skönt att jag fått ordning på min "jobbhörna", nu väntar jag bara på MIN stol sen är den perfekt.

Nu blir det sängen så jag är utvilad och pigg i morgon och jag ska drömma och be till gud om SOL i morgon så det blir en härlig dag med träning ute. Massa goldisar som ska tränas i lydnad!

Tack och godnatt kära läsare!