måndag 25 april 2011

Thats it!!

Jag kan ha haft den mest underbara påsk som går att ha. Både när det gäller väder, vänner, fest och familj. Allt har verkligen blivit som jag velat och lite bättre faktiskt, men idag kom klumpen i magen när allt detta skulle lämnas. Känslor är inget som jag har saknat under helgen, det är mer än en gång tårarna har bränt i ögonen av kärleken till allt "hemma".

Jag började fredagen men en underbart sjukt kul kväll hos Maria där en gammel vän döck upp som gubben i lådan och förgyllde kvällen till max. Herregud vad man kan glömma fort att vissa människor skulle man inte ha kastat bort på vägen men tur att man kan ta tillbaka dom i livet. Sent i säng och få timmars sömn tack vare Majkens otroliga glädje över de gyllenes och mitt besök. Så mitt huvud användes som studsmatta och reta hundar i bur som sover blev hennes favorit syssla. Hon fick rätt så bra hjälp av Vilda (Marias katt) men henne går ju att släppa ut men det är ju inte riktigt någon bra idé med lill tjejen.

Påskafton kom och ingen hade väl missat att då var det dags för FEST. Men först blev det en skön promenad på Gränsö med Niklas och Beatha och alla hundarna.
Så nu har alla tre badat kan man minst sagt säga.
De gyllene med sina finaste ansikts uttryck =)
Sen hem för påskmiddag med morbror med familj. Det är ju tur att man bara äter sån där mat 2 ggr om året för annars har jag en känsla av att man skulle tröttna. Trots att mormor  inte orkade ha total järnkoll och göra all mat så lyckades jag och Marianne rätt så bra måste jag säga. Dock hade mormor gjort sillen och det är tur det, vet inte alls hur vi kommer klara oss den dagen hon inte gör den längre då är det tvärkört med ett komplett jul/påsk bord.
Mat i magen och hem till Maria för att göra sej riktigt skit snygg så Västervik verkligen skulle se vad dom nu går miste om ;) Sen hem till lägenheten för lite fix innan den fylldes med underbara vänner som har mer än ett minne att minnas från det hemmet. Fina gåvor fick jag och många fina ord om mej och mitt hem fälldes så när det väl var dags för krogen och jag visste att detta är sista gången var tårarna inte långt borta. Men med lite stöd av Maria och Ida som väntade på mitt hetts städande så tog jag mej till stan för en fortsatt kanon kväll.
Lotta, Ida, Anders & Titti
Ida går igenom hjärt och lungräddning och någon skulle vara i behov av det!
Lotta                                               Ida                                               Jag
 Tack alla fina vänner för denna kväll<3

På söndag vaknade jag nästan oförskämt pigg, men även om inte huvudet värkte så var det fullt med allt för mycket tankar.......Det blev inte mindre tankar och känslor efter 2 timmars samtal med Annika när jag städade och packade det sista i lägenheten. Sen vidare för en snabbvisit i Gunnebo hos familjen Olsson och Molly. På kvällen invigdes grillsäsongen av mej och Maria och säger bara det, varför äter man stekt kött när det finns grill?! God mat fyllde magen, sen blev det välbehövligt slapphäng framför våra nya mobiler som skulle fyllas med appar ;) Sociala som få ramlar vi tillslut i säng. Med endast 4 timmars sömn från dygnet innan var det sensation att jag var vaken till efter kl.23 kan jag säga.
Jag avslutade mitt besök i Västervik med en kanon frukost ute på Pepparängen med badande och lekande hundar i riktig vårvärme.
Tikka i sitt mest grasiösa hopp, med sina vapendragare ivriga på bryggan. Pärla tycker Engla skulle offra sej för laget och också hoppa in men.......
....Pärla missa detta med att bryggan tar slut och plumsar in men finner sej snabbt och simmar fint in till land med mamma bredvid sej och Engla efter henne på bryggan.
Sen hem och städa ur och packa bilen som var full till bristningsgränsen. Jag hann även med ett besök hos familjen Strömbom som är lyckliga ägare till Sickan (Pärlas syster). Den hunden hade jag kunnat packa med mej för fy sjutton vilken A hund som dom själva kallar henne. Hon är min Lykka, ingen tvekan om saken. Dom är sjukt lika både utseende och temprament. Hon är också en lycka att ha i sitt hem och hon uppskattas verkligen i sitt hem.
Efter påfyllning av Corner mat så var jag väl placerad i bilen och påväg HEM. Det var ju bara jag och 7896 st andra påskfirare och 5 poliskontroller och 3 poliscivila bilar som som gjorde oss sällskap. Men nu har vi kommit hem och har packat upp, gått promenad och fixat lite innan det är dags att ramla på kudden inför första arbetsdagen på restaurangen på Lindö GK.

För att göra en uppdatering om hundarnas påskhelg så går det att beskrivas ganska lätt:
- Lyckliga.
- Utevistelse.
- Trötta på kvällen.
- Nöjda.

Ett par sista ord från denna toppen helg:
"Detta tåg går snart så se till att ta på da löparnaskorna och spring i fatt innan det är försent...."
"Stäng av din mun och gå!"
"Ingen ring, men VARFÖR?!"
"Det går och hoppa, Madicken kan ju flyga."
"Marken / Majken vad spelar det för roll hon är ju ändå så nära."

Tack Västervik!!