söndag 29 maj 2011

Varför?!?!?

....är världen så grym och orättvis?!?!
 
Mina ord och mina tårar är slut och smärtan är obeskrivlig. Jag kan inte för allt i världen finna svar på varför det hela tiden drabbar mej, 3 hundar på 1½ år med sjukdomar som "inte finns" på den rasen....Hur i helvete rent ut sagt kan det bli så? VAD är det som gör att just jag får dom och kommer på nya sjukdomar? Frågorna är så många och utan svar........
När inte jag ens kan prata eller skirva om det eller få det ur mej då är det otäckt. Det är så jävla orättvist det ska inte behöva bli på detta viset. Men på nått sätt måste jag svälja, andas och andas igen för att glädjas åt dom två underbara gyllene som är kvar hos mej. Engla visade ganska tydligt när hon kom tillbaka i söndags att Pärla inte mådde bra. Från det hon kom tillbaka och tills onsdagskväll när Pärla fått somna åt inte Engla ett enda dugg. Men på onsdagskvällen när vi kom hem satte hon i sej all mat och har sen ätit igen. Shit den hunden har något som ingen annan har, hon är en ÄNGEL <3
Men efter detta så har hon blivit världens lyckligaste och vildaste unghund. Som far överallt och kan knappt stå still för det kryper så mycket i kroppen. Engla som ALLTID är lugnet själv har nu blivit unghund på riktigt och bjuder på bus och massa fart, UNDERBART!!! Hon kanske äntligen har en chans att få vara valp/unghund. Inget eget brutet ben, inga sjuka hundar runt sej, utan nu är det bara HON och så Tikka såklart som också hänger på detta kaoset ;)
Så jag kan inte för allt i världen kasta bort dessa två underbara individer även om sängen och filmer lockar något ofantligt och slippa gå ut på en veckan. Men så är inte livet, sörj, bit ihop och fortsätt.....
.......vägen är inte slut än på länge!
Mys <3
Efter 4 extrem LÅNGA dagar på jobbet väntar nu en ledig dag imorgon när sorgen är tillåten, för sen är det 6 dars jobb igen på raken, som det ser ut nu. Men ikväll har jag och tjejerna börjat en del av ett nytt liv och det genom transportmedlet CYKEL! Ja första steget är att få vilden Engla att gå bredvid en dragandes cykel sen kommer alla viktiga delar i denna motionsform så som, uppvärming, intervaller - stegvis ökande, stretching och massage. Men det verkade lovande efter kvällens runda!
Ny fin cykel och 2 duktiga tjejer!

Det finns så mycket jag "BORDE" göra och mail som "BORDE" skickas, men inte minst räkningar som MÅSTE betalas, men idag är första gången jag sätter mej vid datorn sen i tisdags. Sängen är det enda stället jag vistas på när jag inte varit ute eller jobbat. Vet ni vad det värsta med allt detta är, det är rädslan för att våga fortsätta och våga hoppas på livet med friska hundar som kan ge mej många år med träning/tävlings glädje och bonusen valpar. Rädsla och sorg kan vara två av de värsta känslorna att hantera förnufigt, men två känslor som är extremt starka för mej just nu och de MÅSTE hanteras!!

Lev IDAG imorgon kan det vara försent...