onsdag 11 maj 2011

Underbara dagar!!

Igår började jag dagen men en sjukt härlig frukost och hundträning på BK här i Vallentuna, innan det var dags för första dagen ute på jobbet på Lindö golfbana. Det var verkligen den bästa starten på dagen och solen lyste så underbart på oss och träningen gick galant.
Börjat men ingång med Pärla och dom går framåt med stormsteg, iaf igår. Men främst vill jag informera om att PÄRLA var TYST under de andra hundarnas träningsstunder!!! FANTASTISKT...
Engla visade upp exelenta ingångar och raka placeringar om och om igen =)
Tikka hon samlade sej mer än på länge och fixade bra fokuserings pass =)
Inte nog med lyckade och duktiga tjejer så fick jag en himlans massa underbara kort också då där i morgon solen...Jag skickar ett TACK till Mattias hemma och visar att lite har gått in ;)
Engla alltid lika snygg!
Dagen avslutades lika bra som den börjat och då med ett besök av Ida. Storhandling inför veckan här och sen Ida&Lisa häng på kvällen. Innan jag ganska tidigt kunde konstatera att Ida och jag har bytt vanor. Hon somnar kl.22 typ och jag är fortfarande pigg och kan tänka mej och vara vaken ett tag till. Samma sak nu, hon ligger i sängen och jag, jag sitter här framför datorn ;)
Idag har vi varit ute hela dagen, först på förskola med SNAG-golf sen fika vid långsjön och massa bad med hundarna och ytterligare massa underbara bilder som gör längtan efter sommaren ännu större.
VATTEN = GLÄDJE!!!
Engla jobbar hårt på det här hur man ska ta sej i vattnet på bästa sätt. Tror inte bryggan än så länge..hmmm
Ida hon jobbar hårt på sitt håll med att inte få filten blöt av hundar. Undra om hon missade vilka hon tog med sej på picknick?
Topp 3 bland vackraste gyllene <3

Kvällen fortsatte med grillning vid plaskdammen jag har hos mej med Anna och Malik. Underbart, nu är grillsäsongen invig även i Vallentuna. Det måste vara något av det bästa med sommaren, grillning och varma kvällar. Det är sånt som ger en livskvalité!!!
För att nu inte livet ska vara allt för roligt och bra så går jag tyvärr in och läser min mail innan jag ska gå och sova och blir så där lagom skitirriterad. Fått mail från veterinären som missade Englas frakturs chef om att dom anser att hon gjort allt hon kunnat för stunden och det är inte hennes fel att hon inte misstänkte fraktur. Undra vems i helvetes fel det är då?! Englas kanske som inte talade om det el?? Så inte en enda krona i ersättning för en rätt grav miss kommer jag att få, men dom lovade att se om sina rutiner för klobrott. Men så underbart fantastiskt och dom tror att jag någonsin mer kommer stå och göra positiv reklam för denna lilla veterinär mer el? Undra hur dom tänkte då och om dom inte alls träffat mej under alla dessa år som en ganska välkänd kund? Nej grymt besviken måste jag säga och jag har inte sagt sista ordet i detta än, imorgon blir det regionschefen som får prata lite med mej. Ibland så skulle det vara så lätt att möta missnöjda kunder när saker är ganska uppenbara. Denna veterinär gjorde alltså en bortplockning av en klokapsel i 90 graders vinkel och missade att ens misstänka en fraktur medans en annan veterinär känner det på 2 min 2½ månader senare när den är felläkt. Snälla är det någon som kan förklara denna logik för mej så skulle jag bli så glad, för just nu är jag bara väldigt förvirrad......
Men imorgon är det iaf dags för operation och det känns skönt, nu slipper hon det onda om inte annat <3

Så jag ska försöka samla mej och gå och lägga mej för att ha ork och energi till allt i morgon. Vill inte känna denna irritaion och det är så tråkigt när man själv är sjuk och inte får någon hjälp och sen ha en sjuk hund som kunde fått hjälp för länge sen. Som sagt kan man ibland undra vad vissa läkare och veterinärer gjorde under alla dessa herrans år på högskola?!?
Jaja nu har jag fått ur mej det och ska istället gå och lägga mej med den glädjen över dagen jag haft och somna gott. Jag kan förändra mina tankar men tyvärr inte någon annans. Så ur med skiten och sen sov bort det sista och vakna med ny energi till Engla imorgon, det kan hon behöva <3
Frågan är bara vad mor och dotter ska ge sej ut på för äventyr imorgon?

Se framåt och möjligheterna annars blir livet så himlans jobbigt...
110511