lördag 14 maj 2011

3 vardag, 2 lugnt, hur var det med 1?

Nu är Engla iaf opererad och såret ser väldigt bra ut. Första dygnet var det väldigt jobbigt och det var mycket pip, men inte kanske så konstigt. Hon har ju faktiskt tagit bort sin "tumme" och det är ju faktiskt ben som är borttaget och ärtärer som är avknipsade så att smärtstillande var ett behov är nog självklart. Men det är en tapper tjej jag har så det kommer gå kanon. Det största problemet med detta var att Engla ska hålla sej borta från pulshöjande aktiviteter i 14dar!! Ja och som ni vet har jag 3 pulshöjande aktiviteter hemma plus mej själv som är en rätt duktig igångdragare. Tyvärr kan inte Engla slippa undan sej själv men oss andra pulshöjande aktiviteter ska hon få slippa i 1 vecka iaf och åka hem till det pulssänkande Västervik. Där mormor och mamma får bära hennes hälsa på sina axlar och se till att hon får den bästa viloveckan någonsin, vilket jag dock inte betvivlar. Jag har ju inte bara världens bästa mormor utan har rätt så bra mamma och pappa också som åker från Västervik bara för att hämta sitt älskade barnbarn. Okej dom är inte rätt så bra, dom är SKITBRA!!!
För att fortsätta med Engla och hennes operation så kom ett mycket positivt samtal från tidigare behandlande veterinär igår och efter 40min i telefon som var ganska trevliga och vettiga så är vi nu överrens och allt är förklarat från bådas håll. Känns så skönt att få prata om det och det är ju bara vi som kan säga hur allt gick till för det var ju inte någon annan där. Men som sagt nu är det utrett och lagt bakom oss, BRA!

Så nu blir det en vecka som två hunds ägare, vilket jag kom fram till i torsdags när Engla var inlämnad var väldigt lugnt. Herregud så lugnt det var, jag gick verkligen och funderade över hur lugnt var det egentligen när jag bara hade en hund?! Jag som inte ens tycker att det är jobbigt till vardags med 3 men jag fick en insikt i hur lugnt det kan vara ;) Men lugnt är ju inget som förknippas med Lisa Björkgren precis så det är kanske inte så konstigt att jag har 3 och njuter av det livet!! Så nu blir det lugna veckan till Maria dyker upp på fredag och sen Engla på söndag....

Blev kort uppdatering idag från oss, måste ge mina älskade föräldrar lite tid också och inte bara låta dom umgås med tv och göra massa jobb...

Lugnt, rörigt, kaosigt, UNDERBART alla upplever vi livet olika!