lördag 7 maj 2011

Lev livet...

....det går inte i repris!!
Ja men nu var jag väl sjuk igen men om jag nu ska lyssna på läkaren här i Vallentuna så ska jag bara vara glad att det inte händer oftare. Nej för att få ont i halsen, öronen och hela kroppen och ha all febersymtom som existerar, minst varannan månad är ju helt okej. Helst eftersom det inte är något fel på mej. Men som sagt jag ska vara glad att jag inte har småbarn för då skulle jag ju må så här varannan vecka och med min smärtproblematik är det ju inte konstigt att jag får ont i kroppen och blir förkyld....MEN FATTA jag är inte förkyld, när jag är förkyld tar jag mej inte ur sängen med min kropp. Så jag fortsätter väl som jag gjort nu i dryga året och hoppas på att någon gång träffa en läkare som lyssnar på mej och börjar leta svar förutom på febertermometern och på sänkan......

Så igår blev inget jobb tyvärr utan sängen och läkarbesök. För att sen på kvällen få Västerviks besök av Kim. Det blev en toppen kväll med mycket prat och i morse ett skönt hästhage häng med hundarna innan hon begav sej för att hämta sin älskade Milea. Sen fortsatte jag dagen med ett besök hos Binnefors/Andersson för att ge varandra stärkande kramar i allt som händer dom och oss och sen massa bus med hundarna och lite reklam jobb för mej. Linda tog med mej till en hundrastgård vid hundstallet där vi träffade hennes vän och hund. Det blev ett par timmar där tips och råd delades ut och 2 nya eventuella kursare informerades om mej och mitt jobb. Hundarna hade grymt kul, det blev blandat lek och passivitet med lekande hundar runt....
Gyllene lycka <3
Texas och hans nyfunna vän. Han ansåg att 4 tikar inte räckte så han tog sej en hångelstund även med den enda hanhunden som också var på besök ;)
Tikka: Visst älskar du mej med matte?! *blink, blink*
Engla - ängel
Texas "Paddan" Andersson.
Linda jobbar tappert på med kontakten, undra bara om det är Engla eller Texas som hon förväntar sej ögonkontakt av?! ;)
Sen avslutade jag och Linda kvällen hos henne med lite middag och prat, innan mina öron och hals roppade efter sängen. Men det var skönt och komma dit och träffa dom alla och umgås lite. Så nu är både hundar och jag trötta efter massa aktivitet för dom och jag är mest trött för att liksom. Kände mej nämligen lite udda idag när alla gick i t-shirt och jag i långbyxor, långärmat, tjocktröja och frös, hmmmm...Tur att det finns kläder att ta på sej och man klär sej som man vill. Men vårvärmen är nu tillbaka och jag hoppas verkligen den tänker STANNA och inget mer dummande med inslag av SNÖ.....

Imorgon är det MH-test borta på bruks här i Vallentuna och jag hoppas verkligen att jag ska orka mej bort för det vore så kul att träffa dom som jobbar hund där borta och sen så är det alltid kul att titta på hundar under MH man lär sej så sjukt mycket. Måste ju vara förberedd tills den dagen det är Engla och Pärlas tur så det inte är jag som förstör genom att bli rädd för de plötsliga momenten. Med en lättskrämd matte har dom små inte dom bästa förutsättningarna för meningen är väl inte att testa ägarens psyke antar jag? ;) Men i morgon är en ny dag och får se vad som händer då. Nu blir det iaf sängen med ett gäng nylånade filmer av Linda så jag slipper nöta på mina gamla innan säsong 7 av Grey's och Desperate kommer ut...

Avslutar dagens inlägg med sagan om,
"Meatball and the ball"
"Hallå Engla, kom och lek med mej och min boll som jag hittat."
"Kolla jag kan tom kasta den och sen fånga den."
"Är det verkligen ingen som vill leka med mej och min boll som jag hittat?!"
"Varför är alla så elaka mot mej?"
"Nej men då får jag väl ligga här och bita på den själv då."
"Om jag rullar lite med den då, då kanske någon ser mej och kommer och leker med mej. ELLER?!"
"Uppenbarligen inte, så jag vilar väl här då med min boll, min endaste vän."
"Nej kolla mamma vill iaf leka med min boll!!!"
LYCKA!!!!

Godnatt från oss alla =)