måndag 9 maj 2011

Spårning och kurs

Igår hade jag en sån underbart skön dag trots min nuvarande hälsa. Jag bara nöjt av sovmorgon, sol, gyllene hundar och min närhet till allt. Jag satt på förmiddag i timmar i solen i hästhagen bakom mej och bara njöt av att ha dom underbara hundarna jag har och försökte hitta energin till att bli friskare. Lite jobb hemma vid datorn och sen ut igen på eftermiddagen och då en sväng ner till  viken vid mej. Där jag träffade på en ofantligt trevlig familj som jag pratade med i timmar. Så sjukt trevligt att träffa så öppna och sociala personer bara sådär en söndag. Massa hundprat blev det och nu finns det en glad tonårstjej som erbjöd sin hjälp till mej under sommarlovet, TOPPEN. Snacka om att få energi av bara ett sånt möte.
Dagens kontor!!
Idag vakande jag av ett samtal från veterinärerna hemma angående Englas kloben. Som tur var höll jag mej lugn genom hela samtalet och kände att klinikchefen förstod min frustration och besvikelse över deras feldiagnos och behandling. Hon skulle återkomma i veckan med besked om deras ersättning. Även om jag verkligen hatar att bli väckt av telefonsamtal så kom jag ändå upp i bra tid och de ringde faktiskt fort vilket var mycket positivt. Solen lyset och sommarvärmen har nu kommit till Vallentuna och den ska banne mej stanna nu. Självklart kunde jag inte vara inne så ut i skogen med datorn och jobba. Underbara timmar med fotografering, jobb och träning sprang iväg innan det var dags för kurs i Sättra.
<3 Gyllene lycka <3
"Vaddå vill ni mej nått eller?!"
Barn med hund kan verkligen vara kursen som ger mej mest energi för det är sån glädje och vilja att arbeta. Samtidigt som det krävs så mycket av mej för att hålla koncentrationen uppe och intresset för alla övningar. Helst skulle man ha haft minst 4 ögon och 4 armar för att räcka till fullt ut. Men det är lärorikt och roligt. Nu hade jag börjat pigga på mej eller vad jag ville tro iaf så jag åkte iväg och tog ett spår med Engla. Hennes första blodspår och hon är ju Engla så det gick väl lätt som en plätt. Lite förvirring i början och ett par gånger bad hon om hjälp och frågade vad hon egentligen höll på med, även att hon visste det, men ändå inte. Det är verkligen hjärngympa på HÖG nivå det där, och sjukt bra träning. Så nu har jag sparkat igång det och jag ska nog kasta ut Pärla också i spåret snart. Det är så KUL =)))

Väl hemma är nu både jag och hundar skitslut rent ut sagt, så sängen kommer vara sådär extra kanon skön när jag väl kommer dit. Men det måste ske snart för imorgon ska jag ta mej till jobb och första dagen på Lindö. Blandade känslor, men inställningen är nu vänd och inriktad med fokus på BRA!! Så nu jobbar vi emot det och imorgon väntar en belöning när jag gjort mina timmar och inte vilken belöning som helst utan besök av Ögrenskan. The one and only, Ida Ögren, tjejen som alltid finns där och alltid kommer att göra det! Det bli så sjukt kul att ha henne på besök i 4 hela dar och masser skoj ska hittas på. Så nu ska vädergudarna lyssna och ge oss SOL hela veckan!!!!

Njut av dagen och vad den ger dej!