onsdag 25 maj 2011

Träning

Precis så här glad är Engla över att träffa Pärla ;)

Två stycken som är väldigt lyckliga i mitt liv just nu, det är Pärla och Engla som inte kan låta varandra vara i 5 sekunder utan att hitta på bus. Det är som att de skulle ha varit borta från varandra i all evighet och att det är bäst att leka så mycket som möjligt, typ hela tiden för att kanske är det stopp på det en dag. Visst mycket sant egentligen är det väl stopp på det redan nu men mitt hjärta kan inte förbjuda det hela tiden. Det är både underbart och ledsamt att se deras kärlek och glädje i varandra när man vet att det är inte så här deras liv kommer se ut och troligvis kommer det inte vara tillsammans alls länge till och det gör så grymt ont. Ilskan och besvikelsen är enorm, samtidigt som sorgen och känslan av orättvisa är stor. Tror alla känslor som kan finnas i en kropp samtidigt finns i mej just nu. Ett enda stort virrvarv av känslor, frågor, och dilemmat att agera efter hjärta eller hjärna. En duell som jag inte har bestämt än vilken som ska vinna.....
 
Riktig glädje <3
Men idag när jag hade kämpat mej igenom ett par timmar på jobbet så bestämde jag mej för att stoppa undan allt vad trasiga hundar heter och bara försöka njuta av de gyllene och deras livsglädje. Så jag packade ner träningssaker och begav mej till bruks för lite arbete och motion för dem. Kände att det var välbehövligt. Har inte tagit hand om mina hundar så som jag brukar och vill den senaste veckan, vilket är förståligt, men ändå så måste man ibland skaka av sej allt och fokusera på dom.
Engla hon är ju hetast av hetast just nu och gör allt i 120 och far fram som bara den. Men det gör att passen blir fartfyllda, roliga och livliga. Kanske inte det mest strukturerade och ordningsamma träningspasset men ett mycket roligt och det var det som var det viktigaste. Hon ska ju hem till Viken snart och tävla KM så vi får väl lägga på ett kål. Alla moment är ju tränade utom hoppet men det ska nog gå det med. Nu ska jag sparka mej och Engla i röven och ta tag i detta. För vi har jävligt kul när vi jobbar och det måste övervinna min sorg just nu för att jag ska orka fortsätta med detta.
Tikka hade ett mycket roligt apporteringspass med många lyckade hämtningar och avlämningar. Vi jobbar på linjetagen och på att fokusera på rätt dummy trots att det finns fler i omgivnigen att välja på. Konsentration och fokusering är något damen behöver. Stor glädje att se henne arbeta och detta är ytterligare en anledning till att jag inte får stänga in mej och glömma bort allt energi och glädje desssa ger.
Världens finaste Pärla jobbade på med lite apportering och trix. Vi jobbar på att lära oss vacker tass men det går sisådär men snart så kanske det faller på plats. Sen jobbade vi på kontakten som är helt underbar. Denna lilla tjej bara växer och växer och skulle kunna bli en så underbar individ. Hon har verkligen bara börjat sitt liv och det ska inte vara så här för henne. Men jag försöker att jobba på med henne och däremellan får jag fokusera på sjukdom och rehab/medicinering. Viktigast är att hon får fortsätta LEVA och då menar jag LEVA inte bli instängd och åtsidosatt...

Det som är så tråkigt när jag är ute själv är att det aldrig blir några roliga träningsbilder och lägga upp, utan alla kort som tas är bara på hundarna i lek eller i possering. Hade varit kul med "jobb"-kort också, men än så länge får ni hålla tillgodo med dessa vackra bilder.
Kärlek <3
Nej nu borde jag gå och sova och jag borde ha gjort det för länge sen. Men det blev ett par timmar hos kära Lisa K för att bli av med lite av all sorg, så därför är klockan absolut mer än den borde. Men eftersom jag nu inte behövde jobba imorgon så spelar det ju ingen roll. Så dagen ska gå till hundarna och hundarna för att sen har lite privatträning på eftermiddagen och sen avsluta dagen med lite kalas och tårta och kära sysslingpyssling. Bara för att dagen inte fylls med jobb på restaurangen så fylls den med mycket annat och jag hoppas att det ska finnas energi till träning och lite annat i morgon med mina älskade gyllene.
"Matte VARFÖR skulle det bli så här?!"
"Förlåt....."
"Älskar ju dej <3"