tisdag 30 augusti 2011

Apportering + massa annat skoj

Igår sparkade jag mej själv i röven och gav mej ut i skogen med Engla faktiskt bara, trot eller ej. Tikki hade istället massage och mystid hos Josefine med mor, hon är ju inte piggast i kommun nu när hon löper så jag tror att hon blev rätt glad. Sen är det ju så att Engla är ganska ung och behöver mer tid med mej i både träning och motion. Men jag har ju så sjukt svårt att lämna dom en och en och ta ensamtid, oftast blir det att jag gör småsaker med dom hemma var och en eller så är båda med ut och den ena får passivitet medans den andra får jobba. Jag vet att det är en av mina brister som flerhundsägare men jag tycker dom verkar rätt nöjda med sina liv mina gyllene ändå. Dom är mej ju hack i häl mer eller mindre jämnt, nu är dom även involverade deltid i mitt jobb också så så mycket bättre kan dom inte ha det.
Men nu tillbaka till Englas och min underbara tid i skogen med SÅÅÅ många lyckade hämtningar så matte blev alldeles till sej. Engla har ju länge varit duktig på att söka och markera dummyn men sen att komma med den till matte har ju varit en mindre rolig uppgift men igår så satt det varenda gång. Hon klarade tom av att jag lade ut två hon gick på en och lämnade av den för att sen stanna upp och skickas ut igen och komma tillbaka med dummy nr. 2, JIPPI!!!!

Fullfart på denna apportör....och snyggt är det med!!
Fan hunden kan allt alltså, men sen är det inte varje dag hon vill visa det men när hon väl visar så gör hon det ta mej sjutton 100%. Det är verkligen en gyllene lycka att jobba med denna engelska dam, hon har allt som man kan önska sej eller iaf vad jag önskar mej. Visst idag när hon bara sådär får för sej att dra in på en tomt när vi är ute och går, då visar hon sin 100% ungdomstokighet och nyfikenhet som jag kanske inte alltid uppskattar, men hon lärde sej förhoppningsvis att hon INTE ska göra om det. Iofs så visste hon innan att hon gjorde fel för när hon väl stannade upp och fick syn på mej så föll polätten ner i huvudet. Som sagt allt den damen gör, gör hon 100%, om det är bus, nyfikenhetspåhitt, trams, "tonårsdryghet", talanger eller vad som så gör hon det med hela hjärtat dock kanske inte varje dag med hela hjärnan <3
"Förstår inte alls vad du pratar om matte?"
"Jag är faktiskt ett barn, jag gör inte som du säger jag gör som DU GÖR!"
Som sagt riktigt imopnerade stund hade vi där i trollskogen med underbara fält att springa/gå på, dit ska vi garanterat ta oss fler ggr och då ska min Tikka få följa med också <3

Dock kan vi har gjort världens äckligaste fynd och jag vet verkligen inte vad det är men att det är skelett/ben från något är en sak som är säkert, men har någon något förslag på vad/vem det kan tillhöra så kan jag ta ett svar. Äckligt var det och jag var livrädd att jag skulle få bli en såndär galen hundmänniska som skulle hitta lik och grejer ute i skogen men så blev det inte, dock likdelar som jag TROR tillhör ett djur iaf..

Världens finaste Engla och jag funderandes efter kvällens pass i skogen <3

I eftermiddag har vi haft fin främmande av nästan hela familjen Winthersén, mamma, barn och hund. Det blev frosseri i pannkakor och chokladmuffis med hallonglasyr, lovely <3
Det är rätt bra jobbat, 2 vuxna, 3 barn och 3 tikhundar, var på en löper, på 50kvm, allt går som sagt bara man tänker med hjärtat. Men efter att barnen hade tagit på sej gummistövlarna flera ggr fick vi resa på oss och ta muffinsena ute på "gården" där både hundar och ungar fick springa av sej sin energi de samlat på sej inne.
Två glada barn och två mindre glada hundar som ser SIN fångst från busken försvinna iväg.

Känns väldigt gött och ha fina vänner runt mej trots min korta tid här i Vallentuna, ett par har fastnat på min krok och dom tänker jag se till att de sitter kvar. Det är sånna här eftermiddagar och helgens timmar med Theresia och Felicia som gör att livet i Vallentuna känns jävligt bra även om jag tom häromdagen längtade efter pappa när jag flera dar i rad öppnat dörren och möts av en likadan jobbarbil som han har. Sen jobbet och underbara hundvaktsfamiljen gör att livet rullar på och när alla till hösten har fallit för småstadstjejens galna idéer och inskaffat oss varsin äkta onepiece så är vi en enda stor familj =) Min är påväg från Norge så nu tjejer är det bara att beställa så kläderna inför mysiga höstkvällar är fix och färdiga <3

 Felicia rastar Tikka och Engla, hon kan själv hon, och så är hon 2 år =)

Kan ju säga att jag sitter som på nålar här hemma, Englas resultat på armbågar och höfter bör komma redan denna vecka om jag ska tror på tanten på SKK igår.....Detta är en riktig nagelbitare kan jag lova men jag tror det går vägen, det SKA gå vägen. Goldenvärlden kan inte missa denna underbara individ, Engla måste få vara den som utnyttjar kennelnamnet "Gyllene lycka" först. Hon är ju trots allt min lykkliga engel <3
Vem kan inte älska denna vackra tjej som bara lyser hyss och kärlek?

 Vänskap är till för att vårdas och uppskatta,
Vänskap är till för skratt och gråt,
Vänskap är när man kan hata och älska på samma gång,
Vänskap är tillit och respekt,
RIKTIGT vänskap växer inte på träd så se till och vårda den som den vackraste blomma!