onsdag 17 augusti 2011

Ord, ord, ord....

Ja det är något jag inte har brist på iaf, det är ORD. Jag skulle kunna uttrycka så himlans mycket i alldeles för många ord på alldeles för kort stund och med helt fel resultat. Men ibland skulle det verkligen behövas. Min ilska och alla mina ord är inte alltid för min skull utan kanske en vän eller en familjemedlem men lika många ord har jag för det. Men efter 26 år på planeten jorden har jag lärt mej att alla tänker inte som jag och alla vill inte höra alla mina ord och sanningen utifrån mitt perspektiv. Så därför kommer jag en en gång lägga band på mej och dra igen dragkedjan och skrika ut min ilska till väggen framför mej som jag kan lita på håller tyst. Men varför ska livet behöva vara så komplecerat? Varför kan inte alla bara sköt sitt och hjälpa istället för stjälpa? Men som sagt alla ser inte på livets mening med samma gyllene ögon som jag, så jag får finna mej i världens orättvisor och olikheter och gå vidare. Men usch så skönt det skulle vara ibland och få en vecka på sej att tala om för alla vad man tycker och tänker. Dom behöver inte lyssna och ge svar men ändå kul att bli av med saker och ting. Men en en gång tar jag fram Sandras kloka ord i från mitt KBT-förråd och säger: "Acceptera det du inte kan förändra och förändra det du kan...."

Knoll & Tott på äventyr!
Så till allt annat som händer i mitt vardagliga liv. Just nu har jag blivit med bonus hunden Jaffa ett par dagar vilket vi alla nog njuter av, om inte annat så gör Engla det för oss alla. Engla har nog 3 bästisar här i livet och alla är de jämgamla och precis lika tokigt charmiga. Men jag säger bara det, "lika barn, leka bäst" och gud så skoj Jaffa och Engla har. Tikka har varit ute och fart runt i skogen och sträckt sej så för henne är det sparsamt med lek med ungdomarna. Men idag är hon mycket bättre och det är väldigt skönt, men hon får hålla lite till på sej iaf. Igår blev det skogspromenad och godissök i träd och mark. Tyvärr så var det inte bara vi i skogen utan en hel drös med orienterande ungdomar också så Engla och Jaffa fick lägga lite band på sej.
Engla tar de högst upp och Tikki jobbar på längst ner runt marken...
Varför ta varsitt träd när alla kan leta från samma?!

Idag blev det BK på morgonen, lyx, där vi tog en sväng i skogen och sen ut på fälten för bus, lek och ordning och reda. Underbart när augustisolen värmer i ansiktet och den gyllene pälsen skiner som aldrig förr, då är det värt alla timmars förlorad sömn för att rasta dom på morgonen. Härlig dag har det varit över lag, som sagt bra morgon, toppen förmiddag på jobbet och nu laddar vi för lite hyss inför kvällen. Dock verkar dom för tillfället väldigt nöjda med att bara vara, bita tross och ligga vid mattes fötter. Så därför tog jag mej tid att fixa lite presenter och överraskningar till vänner i min omgivning som är mer än älskade. Alltid kul att få fixa och dona ihop saker själv och kunna glädja andra på den vägen.

Jag har kommit på en av de största fördelarna med att ha en vardag och stuktur på tider, det är alla dessa snygga killar som har ploppat upp från ingenstans. Jag undrar vart dom gömt sej när jag varit ledig?! Kanske på jobbet? Eftersom jag möter dom ca kl. 7 på morgon och sen när jag går på eftermiddagen vid 16 tiden. Ja men jag får väl vara glad att dom dykt upp nu, då har jag nått och spana efter när jag nyvaken, superfräch promenerar på morgonen ;)
Tre underbara gyllene ting <3 
Krama om dina nära och kära en gång extra,
det kan aldrig bli för mycket <3