fredag 5 augusti 2011

Varma augustidagar

Ja man kan minst sagt säga att dessa två dagar har bjudit på ordentlig värme och gjort att min sommarbränna har fått den sista glimten innan jobbet väntar. Igår blev det ett x antal timmar i solen med Theresia innan jag samlade mej och begav mej till bruks för lite träning. Där visade Engla att lata sommardagar har inte gjort att lydnaden har glömts, utan mer att hon lärt sej massa i sitt egna huvud. Moment på moment i lydnadsklass 1 sitter bara bättre och bättre och fixar damen detta i 30 graders värme så borde det sitta ännu bättre när värmen blivit behagligare för henne och lydnadskursen väntar. Dock väntar vi på röntgen på frökens armbågar och höfter innan "hoppet" tränas in till fullo. Men hoppa kan hon och inkallning kan hon så det ska bara sättas ihop. Det låter nog enklare än vad det kommer vara men jag lever på tron om att det kommer gå galant att sätta ihop de olika delarna ;)
Igår delades "läggande under gång" upp i smådelar och det blev hur bra som helst. Även om jag ibland upplever att Englas ben är alldeles för långa och smala så viker dom ihop sej bra och snygg i ett snabbt läggande. Det ger sån energi att se hur man tillsammans med hunden tar sej framåt i olika moment och hur man jobbar ihop sej mer och mer ju längre utvecklingen pågår. Första åren med en hund är verkligen den jobbigaste men också de bästa och mest händelserika. Har man bara glimten i ögat och ser hundens personlighet och låter den växa så kan det verkligen bli hur bra som helst.
Även Tikka som inte varit här så länge är en utmaning att fortfarande lära känna och lära oss båda hur den ena och den andra reagerar och agerar i olika sistuationer. Kul är det och även vår träning går framåt med stormsteg =)

Nu väntar en underbar helg med Annika och utställning och massa annat skoj står på schemat för helgen. Jag kan lova att det finns två tjejer som kommer bli mer än överlyckliga när de upptäcker varandra och då är det inte jag och Annika som kommer hoppa jämtassa och betee oss ;)
Nej nu ska jag försöka hinna städa lite innan Prinsessan Leia dyker upp här i dörrhålet och rör om i lugnet.
Ta var på helgen och njut av soltimmarna som augusti ger oss =)

Dom som är värda din kärlek, är också beredda att ge dej samma kärlek tillbaka....