lördag 13 augusti 2011

Hej å hå...



Full fart denna vecka och MASSA sömn kan jag lova. Det är inte lite trött jag varit om kvällarna när jag väl dimpat ner i sängen. Som tur är har mina gyllene varit exakt lika trötta efter eftermiddagar med Josefine och Somäya. Det har verkligen varit lyxpyx for oss alla denna vecka och alla har vi njutit, dom med hundarna och jag på jobbet. Det är sjukt skönt att ha kommit igång och att det känns riktigt bra på jobbet. Tror verkligen att jag kommer trivas hur bra som helst och det kommer blir ett utvecklande och stimmulerande jobb också, och det är ju det jag älskar.
Josefine, Somäya och Tikki som njuter av all uppmärksamhet och bulldoft <3

Igår kväll hade jag sånt himlans skönt fredags häng med hundarna i solen ute och sen hemma inne i sängen där vi bara slappade och hade det bäst. Vi laddade inför denna dag då det tidigt på morgonen bar av till Enköping/Kungsbyn och Golden specialen. Både Josefine och Somäya var med så hundvakter och hundar sov gott på bilresan medans gammla jag körde och borde ha sovit. Sen blev det en dag ute där vi träffade på massa trevliga hundmänniskor och sög in kunskap angående jaktprov och WT (working test). Okej kanske inte något jag tänkt och satsa på men vem vet kanske.
Fokuserade tjejer, Tikki & Engla på dummyn, skott och pipan, medans Josefine har full fokus på
4-månaders valpen som var SÅ SÖT!

Engla har iaf fått en ordentligt portion skott träning med bra resultat och stadga träning med andra apporterande hundar har båda tjejerna fått mycket av. Det är så underbart att ha med sej Tikki och Engla på saker för de finner sej och beteer sej för det mesta precis så som jag vill.
Engla - Bengeten - Björkgren
Jag fick för mej igår kväll när jag läste helgens PM att jag skulle få en officiell exteriör bedöming på fröken löken. Visst vet jag att hon är rätt tunnpälsad just nu och benen alldeles för lång och under en viss oreda men vad sjutton det är alltid kul. Och det var det faktiskt, hon var modig och travade på fint och visade sej från sin bästa sida så bedömningen blev helt godkänd och sen att dommare tyckte att hon kunde varit lite större med mer päls är inte det väsentliga utan det är att hon bedömdes som en "Sund och positiv, feminin tik!". Så nu jäklar ska lydnaden sitta och HD/ED statusen bli godkänd sen är hon värd varenda timme och krona som jag lagt på henne ;) Fast just nu när hon ligger trött som en liten liten valp är hon älskad mest i hela världen trots olika stora öron, saknad sporre och för lite päls, MY littel angel <3
Tikki fick tyvärr hoppa bedömningen kände att vi jobbar på andra saker vi och hon valde hellre att lägga sin veckopeng på en ny boll istället för att bli bedömd av någon konstig domare. Hon vet med sej att hennes matte älskar henne mest och tycker hon är sötast så varför betala för något så korkat?! ;) Trots att Tikki inte fick papper på hur snygg hon är så är hon väldigt trött och nöjd med dagen och liksom Engla sover hon gott vid mina fötter <3
"Vem bryr sej hur man ser ut så länge man själv vet att man är sötast, så ge mej min boll!"

Imorgon väntar MH på Vallentuna BK. Dock ska jag och Engla inte delta men jag ska gå med och kika på banan. Tror nämligen att min rädsla för dumpen och ljuden kan förstöra en hel del för lilla Engla så matte måste fuska lite och förbereda sej på hur banan ser ut på ett ungefär sen ska vi ladda för att gå det själva. Jag tror faktiskt på Engla just nu och hon är inne i en rätt orädd fas i livet så jag står och väger på mina ben om det är en bra eller dålig idé att köra MH nu eller inte?! Hmm en fråga som jag inte kan få svar på förrän jag gjort det så vi överväger ett tag till och ser när tjejerna i huset tänker börja löpa. Skulle vilja att hon löpte en gång till innan men både Tikki och Engla drar på detta löp som jag har trott varit på gång i evigheter känns det som. Visst ska inte klaga, det är inte kul när dom löper men jag vill heller inte att de sätter igång och löper nu till hösten när träning och tävlingar ska bli av. Men detta är ju inget varken jag eller någon annan kan göra något åt så jag sitter väl här och väntar snällt och hoppas på det bästa! 

Engla - 110813
Tikki 110813

 Njut av vardagen,
 och var nöjd med vad den ger dej!