fredag 6 januari 2012

2011/2012

111231
Vips så var ledigheten över och verkligheten och vardagen tillbaka. Jag kan verkligen ibland undra vart tar tiden vägen och vad har jag egentligen gjort med den? Tycker det är lite skrämmande att känna den känslan, inte för att jag inte är nöjd med det jag gjort, utan mer bara om dessa år gått så fort så är det inte långt kvar tills nästa 27 åren har gått också. Det är en overklig känsla när man känner att oj upps det är 6 ½ år sen jag slutade skolan, vad har jag hittat på? Har tänkt lite extra på det denna vecka när Maria varit här. Vi har umgåtts i ca 6 år och det är helt sjukt vad saker vi har gjort och hittat på, men vad har vi egentligen gjort för nytta? Kul har vi haft och historierna kan avlösa varandra men ändå, tycker tiden kan vara skrämmande både postivit och negativt. Det är verkligen något ingen kan styra över, timmarna går och dagarna lika så utan att man kan trycka på denna efterlängtade STOPP-knapp ibland, det är bara att ta vara på tiden och försöka att inte titta tillbaka alltför mycket och undra vart tiden tog vägen.....
2011 var både ett av de bästa åren i mitt liv men fyllt med många tunga stunder. Men det jag ser tillbaka mest på är att jag tog klivet och flyttade till Sthlm vilket jag aldrig skulle göra, men jag gjorde det. Jag började på min drömutbildning och har tagit jättekliv i rätt riktning mot att få jobba hund på heltid. Även om hund har fyllt många av de positiva stunderna så har det också var dem jag har gråtit mest över, både saknad, sorg och förtvivlan över att jag inte kan trolla mina änglar friska och den hemska känslan av maktlöshet som jag får när jag står inför frågan "Vad är ett värdigt liv för denna individ?". Oj vad jag hatar den frågan och hur jag än vänder och vrider på den så är det bara mitt hjärta som kan ge mej ett ärligt svar. Jag vet att valen jag gjort 2011 för mina änglar har varit rätt men svåra, så nu hoppas vi innerligt att jag slipper ställa mej den frågan 2012 för det är bara helt omöjligt att det skulle ske. Även om mina tjejer både gett mej huvudvärk och magvärk så får vi inte glömma alla skratt och glädjande stunder som jag alltid kommer minnas oavsett vart ni befinner er. Min friska ängel har ju iaf bjudit på glädjande stunder på tävlingsplanen här under hösten så nu ska vi sparka igång oss och ta oss vidare inom tävlingsammanhang även under våren 2012. Så jag avslutade 2011 att säga ett sista hej då, innan nya krafter samlas för att säga hej till 2012..... <3

2012 kommer att innebär mycket skola och hundjobb för mej och Engla och jag kan inte göra annat än att njuta av denna underbara känsla som detta ger och bara drömma om att 2012 kommer bli det året jag anser att jag själv förtjänar just nu!
Nu kör vi.....

Jag avslutade året med en vecka hemma i Västervik där skogspromenader, privatträningar och familjetid gjorde mej både piggare och mer lugn i själen. Både jag och Engla behövde en "time out" efter hösten och det var så underbart att ha möjligheten att träffa alla och bara njuta av Västervik och dess natur. Det är verkligen något som jag saknar, skärgården, vattnet och den TYSTA skogen. Det är bara så det går inte att få här uppe även om jag älskar mitt hem här så kan inte Västerviks naturs lugn återfås här. Men det som är tur det är att den alltid finns kvar när jag kommer hem ;)
Här kommer lite bilder och jag säger bara NJUT.....

Majken & Engla

Disel & Engla

Engla, Leia & Nemo

Engla&Leia
111225

Nemo, Jenna & Engla

Engla & Nemo <3

 Vackert kan man minst sagt säga ....


Sen skulle man ju fira Nyår också uppenbarligen när man ändå var hemma. Det blev god mat i vänners sällskap och hur kan man fira in året bättre än så?

Förrätt - "köksslaven" - efterrätt

Bästaste Maria och jag vid 12-slaget <3

Jag bara måste visa dessa underbara bilderna på min sovande ängel, hon kan verkligen inte bli sötare än så här. Hon är fortfarande en valp men ändå en unghund som innerligt försöker vara vuxen, det är inte lätt att vara tonåring och då måste man bara ibland få vara lite och sova hos matte och bara vara världens sötaste!


love

Nu har jag gjort en liten del av allt jag ska göra i helgen framför datorn, så nu ger jag mej ut i det underbara vädret och lapar i mej lite sol och ger mej på årets första riktiga träningpass. Trevlig helg kära vänner!