söndag 13 november 2011

Lydnadstävling

Hej hej hallå på er =)

Här i Vallentuna i familjen Gyllene Lycka är det KAOS som vanligt kan jag lova, men vi sliter på i vardagen och försöker att ta oss fram i det allt djupare vattnet. Känslor, sjukdomar och äventyr gör dagar, veckor och månader till ett helttids jobb så det är tur att jag har ett "vanligt" jobb också så jag jag får lite "ledigt" ibland. Det är inte lätt varje dag att heta Lisa Björkgren men en hel del dagar är det iaf väldigt bra, jag blir inte bara full med kunskap och erfarenheter utan jag blir också grymt mycket starkare och jag växer för varje kamp som passerar mej. Så för att inte slitas ner i vattnet ser jag allt som händer som en erfarenhet som gör mej jävligt illa men som på sikt kanske kan förvandlas till en kunskap som jag kan använda vid nästa liknande tillfälle. Livet är inte lätt och det är aldrig någon som sagt det till mej heller, och hade någon gjort det så hade den nog bara sagt det en gång också ;)

En erfarenhet rikare som jag tog med mej min lilla Engla på var att ställa upp i Officiell lydnadsklass 1 i lördags. Ja man kan säga så här mina förväntningar och förhoppningar om en 1:a var väl inte stora men drömmen om ett Rallyresultat finns ju alltid, men idag höll vi oss mer på det planet som jag nog förväntade mej. Med tanke på den senaste tidens händelser och Englas och min psykiska hälsa just nu är jag nöjd.
Resultatet lyder:
Platsläggande: 10p - 1 hund reste sej och gick och hunden bredvid satte sej så bra Engla!
Tandvisningen: 9p - Riktigt bra Engla!!! Engla är inte katigast i kommun så att hon fick detta resultat värmde.
Linförighetern: 6p - Engla gick bredvid men med nosen i backen, vid språng marsch lyftes huvudet och fotgåendet satt som en smäck, dock lite sent ;)
Läggandet: 7,5p - DK
Inkallning: 9,5p - SNYYGT!!
Ställande: 7p - Stegar efter.
Apporteringen: 0p - Inte ett dugg förvånad.
Hopp över hindret: 0p - Det är bra om matte ser till att hunden sitter innan man lämnar den då brukar det gå bättre att kalla in hunden över hindret. Så denna 0:a är helt och hållet mitt fel, har inte en aning om vad jag tänkte på.
Helhetsintryck: 7p - Behöver störningsträning. Bra förararbete!!!

Summa sumera är åkte vi därifrån nöjda och glad för att debuten var gjord utan några större katastrofer. Med lite erfarenhet för både Engla och mej så ska detta nog gå vägen. De moment som var viktigast för oss mentalt var platsläggandet och tandvisningen och dom gick bäst så nu kör vi igång =)

Engla - the one and only