söndag 23 oktober 2011

Tävling

Japp nu var det gjort, Engla och jag har debuterat inom officiell rallylydnadstävling och det gick så jävla skit bra rent ut sagt!!
Tidig morgon och iväg ut till klubben, egentligen inte alls sugen efter en vecka utan mat men detta skulle nu göras och tur var väl det. Många tävlande så lite tid blev det att vänta innan det blev vår tur att gå ut på planen. Men när det väl var vår tur så var det inte alls mycket nervositet eller iaf inte så mycket som jag trodde och vi hade det så himlans kul på plan. Det viktigaste var att alla moment genomfördes och att vi tog oss i mål glada och nöjda. Jag som trodde att jaja det gick bra och så men placering var väl kanske inte och tänka på men se där bedrog jag mej allt. Engla och jag med våra 92/100p knep 3:e platsen och första godkända av 3 är nu fixat och vi var mer än nöjda när första prisrosetten hängdes upp hemma. Jag kan inte mer än vara så nöjd över min lilla ängel som far fram i livet och bjuder på så mycket glädje =)
Lördagens bana för mej och Engla.

Banvandring för oss ägare innan stackars hundarna ska släpas med på aktiviteten =)

KONTAKT!!!


Lite här var det vi klippte 3:e platsen, ni ser väl vilken perfekt ingång på vänster sida hon gör?!
Glädje, energi och samarbete <3

Mormor & Engla 

Vi ska väl tillägga att vi hade bästa supportgruppen av mamma och mormor vid sidan av planen. Det är inte var dag som min älskade mormor dyker upp här i storstaden på besök och mamma springer ju inte benen av sej heller även om det känns så just nu. Pappa suportade bra hemifrån lägenheten där han passade Nemo och Tikka och fixade det sista med mitt hem efter förra helgens om möblering. Inte nog med att jag har en familj som stöttar mej mer än väl så måste jag säga att klubben här i Vallentuna är en stöttning i sej. Det är en öppen och positiv atmosfär man möts av och det gör att man känner sej så välkommen och all hjälp som man ger än uppskattat och det gör att man orkar hjälpa lite till. Så det är väldigt kul att kommit in i en sådan klubb och äntligen kommit igång och tränat, nu väntar en vinter med hår träning innan våren och alla kommande tävlingar ramlar in i kalendern.
I helgen blev det inget tävlande för min lilla Tikka utan hon fick en skön slappar helg med pappa och Nemo. Nemo och Tikka börjar nästan komma överrens eller iaf de accepterar varandra mycket bättre och kan fungera i hemmet utan man måste tänka på vart man har den ena eller den andre, det är SÅ skönt!
Här kommer några så underbara bilder på världens sötaste Tikka som är min och Englas sambo, buskompis och stöd <3

Tikka <3
hösten 2011
Engla & Nemo tar sej ett soffäng, Tikka den lite mer förståndiga väljer halvt om halvt den nyinköpta hundbädden nedanför matte iaf att valparna kommer <3

Lördages eftermiddagen och kvällen bestod av massa mormor och barnbarns tid då gamla minnen med kortspel och Fångarna på fortet  kom tillbaka. En mysig kväll med bara min mormor som bara jag kan sakna så mycket <3

Hela bloggen avslutas självklart med stolta bilder på min finaste Engla och hennes rosett!
.