tisdag 22 november 2011

Nytt...

...Ja snart är det dags för ett nytt år och med det året hoppas jag turen och lyckan kommer göra mej sällskap. Även om man styr mycket över sin tillvaro så styr man inte över allt. Men en sak jag garanterat styr över det är hur min blogg och hur min hemsida ska se ut och dom kommer att ändras. Hemsidan kommer att ändras på flera olika sätt och kurser/privatträningar och föreläsningar kommer att utvecklas. Jag hoppas även på att komma tillbaka till glädjen att träna och jobba hund och allt vad det innebär i planering, hemsidor och mycket annat. Det senaste halvåret har inte varit till min fördel privat, men jobb och skolmässigt kan iaf inte varit bättre, så energin har gått till att re ut det som inte gått den raka vägen, även bearbeta sorger av krossade drömmar och förlorade individer.
Men som sagt bloggen kommer göras om där en del info kommer tas bort, inte för att mina älskade hundar inte är saknade utan för att 365 dagar kan ibland vara alldeles för lång eller för kort tid och det kan hända allt för mycket saker. Så denna blogg som är döpt efter min engelska lady kommer enbart att handla om just hennes och mitt liv. Vad vi gör i tränings/tävlings världen och hur vi tar oss fram i skolan där Engla är huvudpersonen efter mej såklart ;)
Jag har efter en sensommar och höst med sporadiskt bloggande kommit fram till att med min blogg vill jag, precis som tanken från början var, sprida glädje, humor och verklighet. Jag vill att ni bloggläsare ska få korta eller lång inlägg om vad jag och Engla hittar på här i Vallentuna utan att jag ska vakta min tunga på något vis.

Så snart är det dags för 2012, men först väntar december månad 2011 och redan om 5 dagar står första advent och knackar på dörren och tomtar och ljus vill komma fram från julkartongen. Men till dessa tomtar önskar iaf jag och Engla SNÖ och inte detta gråslaskiga höstrusket utan vi vill ha ordentligt med snö och minusgrader så livet blir lite ljusare!