söndag 13 november 2011

Engla tar sej ett snack....

"Kom då"

Under veckan har jag och Engla varit i skolan och då har Engla bekantat sej med "lille" valpen Uninda som är både större och tyngre än Engla vid knappt 5 månaders ålder. Men även om storleken talar för Uninda så är respekten för Engla större. Idag var jag och "klasskompisen" ute och filmade en hel del hundpsråk och fotade massor av underbara "språkbilder" mellan dessa två unga damer. Det var så sjukt kul att se hur de kommunicerade med varandra och hur de gick framåt i sin lek. Även se Engla mer och mer släppa in Uninda i leken och hur Uninda vågar att ta plats i leken var väldigt lärorikt och intressant. Jag kanske inte behöver nämna hur trötta småtjejerna var efter detta pass. Ibland kan så lite vara så mycket och man lär sej på det lilla för varje liten del blir till något stort i slutänden. Jag kommer att dela med mej av en del av korten men de precis som alla andra kort som finns på denna blogg äger jag Lisa och Gyllene lycka alla rättigheter till så de får inte under några omständigheter användas av andra om det inte har getts tillåtelse och detta hoppas jag respekteras. Jag vill också tillägga att dessa 2 hundar är kompisar även om vissa bilder kan vara mindre trevliga. Men detta är få och korta sekvenser som säger himla massa, se o njut av 2 unga individer....


"Ta min trasa då"
 
 Uninda har lite svårt att få stopp på dom där långa benen så hon inte ska fara in i Engla..


 Man kan säga att Engla slåss en del med tassarna el.....?
"Hahaha....Nu ska jag ta dej!!!"
"Okej men om du tar mej så måste jag få gnaga lite på dej...."

"Är vi färdiga nu el ska ni styra med era kamrer länge till??"

Måste bara avsluta med dagens skönaste bild på lill tjejen Uninda....

Hundspråksgåta:Vad signalerar dessa öron?!

Vinnare kommer att utses ;)

Tack och godnatt hundfolk och ni "andra"!