tisdag 29 november 2011

Energi

Energi är något jag både har förbrukat och lagrat de senaste dagarna. Vad vore livet utan vänner både gamla som nya? Det är verkligen vänner, familj och de fyrfotade liven som gör att iaf min vardag går framåt. I söndags bar det nämligen av till Lindesberg, som vi fick lära oss var Sveriges centrum, för att hälsa på Sara från min problemhundskonsultsutbildning. Jag och Monica som oxå är från utbildningen packade in oss själva och hundar för en kanon dag på Lindesbergs hundcenter. Inte nog med att det bjöds på glögg och det var maximal julstämning eller iaf så gott det går i 10 grader varmt och spöregn, det blev även lek och bad för hundarna och en massa härliga människomöten på detta center. Ett helt underbart ställe som verkligen bjöd på värme och kärlek och en öppenhet till att alla hundägare är välkomna att jobba, shoppa eller bara hänga hos Sara c/o.
Engla fann kärleken i 4 PowerPuff tikar, sen om dom fann kärleken i henne är en annan sak men hon tyckte verkligen dom var urhäftiga. Detta var ju innan hon blev totalt utmobbad av YaMaya (Ridgeback) och Kotten (Dalmartin) som lekte som de aldrig gjort annat. Engla hade varken farten eller samma lekstil så hon badade, rullade i sand och jagade fåglar i stället men hon verkade rätt lycklig ändå måste jag säga. Hon var om inte annat grymt trött när vi efter en heldag satte oss i bilen för att bege oss till Sthlm där älskade IDA väntade.....
Engla&Ida - julen 2010

Så inte nog med att första advent bjöd på en energifylld dag utan den fortsatte även med söndags mys med bästaste Ida, där vi såg film, drack te och hade det som förr i tiden. Vad är ca 65mil när man har så många år tillsammans bakom sej? Måndagen blev en dag med kyla och strålande sol, långpromenad på dagen så lite solljus kunde tas in sen så fort jag slutat blev det en tur till Barkaby där jag INTE HANDLADE NÅTT, observera jag handlade inte ett enda dugg. På kvällen sen blev det god mat och ett glas rött bara sådär på måndagen. Min kropp blev nog en aningen chockad, alkohol är ju inte något som jag intar allt för ofta nu för tiden. Härlig eftermiddag/kväll blev det iaf och idag var det dags för Ida att bege sej tillbaka till Malmö där jobbet väntade. Snart är det jul och då ses vi igen hemma på vår gata i stan......
Jag&Ida - julen 2010

Idag blev det ett träningspass för Engla på bruks där linförigheten gick KANON, fan så snyggt det kändes och det var verkligen KONTAKT och koncentration. Det var så himlans kul att gå, jag bara matade och matade svängar, halter och tempo och hon hängde med så himlans bra. Uthålligheten belönades i intervaller och hon bjöd verkligen på glädje idag. Sen bjöd hon oxå på tokigheter där reflexvästen åkte av och leksaker for iväg, men det är nått man liksom får ta på köpet när det är träning med den LykkligaEngeln!
Vi har även här i helgen börjat leka med vår barnpyramid som jag visade i lördags och nu plockar hon så snyggt av dom en och en från konen. I mitten var det rätt kul att bara kasta av så många som möjligt på en gång men nu är det mer metodiskt och hon har hajat att det är en som ska av inte alla.
Sen kommer väl kruxet, när detta sitter är min tanke att damen min ska lära sej trä på dom igen och det kan nog bli en större utmaning här hemma. Men utmaningar är till för att lösas inte att hindras av!

Nu har bloggen fått sin tid för idag och nu ska jag ta tag i lite räkningar och sen lite skolarbete som jag bara MÅSTE göra denna vecka. Som sagt saker är gjorda sen ska det bara ner på pappret oxå. Jag är ju expert på att inte avsluta saker, så så fort jag läst en bok vill jag börja på nästa och så hamnar dessa bokrecenssioner på efterkälken och gör mej stressad, men en dag så så ska jag lära mej och vem vet det kasnke är idag......?