söndag 4 december 2011

Underbara lördag

Igår var det verkligen en dag som innehöll precis det jag behövde, skog, dagsljus och Engla tid men sist men inte minst viktigt sovmorgon!!

Jag och Engla tillbringade minst 3 timmar i skogen i går där det både blev massa promenad, lek, bus och träning men inte minst viktigt så en massa tid av att bara njuta av luften. Det hanns också med lite apporterings träning och pläsvård. Trot eller ej så fick Engla även leka med en welsh springer spainel tik som visade sej vara endast 14 dagar yngre än Engla. Det händer inte ofta att Engla fåt leka med andra hundar när vi träffas så där men det kändes bra med denna dam och hennes hund. Vi hade gått bakom dom ett tag och både hennes hund och hon visade respekt och när vi väl stötte ihop så stannade hennes hund en bra bit bort medans hon gick fram och frågade om det var okej. Då känns det lite bättre och hon förklarade att det var en lite osäker tik hon hade men vi kan säga att hon där två bustjejerna var nog ungefär lika osäkra och mötte varandra riktigt bra och hade så himlans skoj och det är skönt när man väl låter de leka med någon annan.
Man är inte en riktigt hundmänniska innan man har tagit till klickerbandet som hårsnodd ;)

Livet bjuder inte på en rak väg utan hinder, inte heller snygga frisyrer och självklara lösningar men med en Engla i sällskap gör det iaf livet lättare att passera <3

När vi väl var hemma igen och det nästan hade hunnit att blivit mörk och Engla hade återfått sin ordinarie färg som inte är lerbrun så tände jag massa ljus och kröp ner i soffan där jag bara låg och mös med en bra bok och lyssnade på regnet som bara öste ner ute och önskade att det under natten skulle förvandlas till snö, men så bra blev det inte men vi hade en mysig kväll ändå igår och hela dagen kändes verkligen lyckad. Kanske inte den mest effektiva men en välbehövlig umgås dag ute i ljuser och inte bara promenader i mörker och koppel som vardagarna för det mesta bjuder på...
Lördagsmys med Engla!Bild 3 är ett tappert försök av mej att göra mej till för Engla och ge henne morötter i maten. Man kan väl säga såhär va, maten slut och morötter över hela köket blev tacken ;)

Idag väntade dock en mer effektiv dag för mej iaf, Engla skulle få ha en kanon dag hos Josefine med föräldrar där jag vet att det alltid bjuds på massa lek och tid i skogen men idag fick Engla även skärpa till sej och delta på kalas och träffa grannhunden Hugo som tycker väl Engla är sådär lagom rolig. Jag istället begav mej till Skansens julmarknad och i mitt huvud hade jag en bild av Lisebergs julmarknad. Visst jag förstod att det inte skulle vara så men ändå nått åt det hållet och ni som varit där kan ju då förstå att det blev en stor besvikelse för mej. Det var dyrt, tråkigt och fattigt på julmarknadsstånd, inte alls så som jag hade föreställt mej det. Så jag fortsätter att ha Liseberg som nr1 på min lista över julmarknader, och Skansen kommer nog faktiskt tom efter Vallentunas julmarknad och det säger inte lite det. Men för att göra dagen bra ändå blev det en sväng på Kungsträdgården och på stan innan det bar iväg hem igen. Ytterligare alltså ett shopping tillfälle för lilla mej och den enda som fanns med hem som var nytt var ett efterlängtat pälspannband som jag letat efter hela hösten, så nu är jag glad och nöjd och jag slapp framförallt sluta frys när jag väl fått det på huvudet.

Så nu söndagskväll och imorgon väntar en ny vecka med nya äventyr och måsten så därför tänker jag nu efter att ha skrivit detta blogginlägg 2 ggr (pga en dator som är dum i huvudet) krypa ner i soffan, tända ljus och fortsätta på min bok som jag läste igår. Jag tänker även passa på att mysa lite extra med min Engla och fråga vad vi ska skriva för någe på önskelistan till tomten i år. Så kära bloggläsare gör som jag och njut av andra advent och be för allt ni är värda att vi snart möts av ett vackert vitt landskap. Trevlig kväll!
Att inte förglömma jag hoppas att ni alla precis som jag är goda hundägare och gett er hund en alldeles egen "choklad"-kalender nu till 1:a december. Här tar sej iaf Engla ett snacka med hunden som håller inne på alla godbitar =)