tisdag 28 juni 2011

Sommaren tillbaka

Herregud häromdagen när jag kom ur duschen och insåg att jag börjat flagna på armarna så fick jag panik, är sommaren redan över?? Men redan igår morse när jag vaknade insåg jag att jag hade fel, som tur var. Ibland kan jag ta att jag har det faktiskt och i dessa lägen blir jag bara glad =)
Tyvärr får jag säga soldyrkare som jag är så hade jag inte två dar i solen inplanerat utan det väntade två dar inne på Kungsholmen i skolan och första dagarna på friskvårdsinstruktörsutbildningen. Alltså ingen tid att förbättra på den saknade brännan, men men inte bitter för det jag förbättrade däremot på mitt kunskaps förråd något enormt så jag får väl ta det då ;)

Tikka njuter av 2 dar med massage och mattes odelade uppmärksamhet <3
Tikka och jag har plågat oss i kommunaltrafikens hetta medans Engla glidit runt hemma hos bästaste hundvakten Josefin och bara lek och haft det toppen. Detta var Tikkas första gång med i skolan och hon har skött sej utomordentligt så idag fick hon vara lite demo hund och hon gjorde precis som man skulle, duktig flicka! Igår blev det inte bara skola utan även en lunch med Kim och Milea som sedan på kvällen även blev en picknick inne på Marstrand inne på Kungsholmen. Helt underbart hade vi det och ventilerade våra hjärtan och hjärnor inför en sommar med massa nytt. Så sent var vi hemma igår och tjejerna var verkligen tvärdöda men ändå så var vi uppe och hoppade tidigt eller Engla var uppe tidigt och behövde gå ut för varför göra behoven innan kl.22 när man har varit ute hela dan när man kan göra dom kl.4.30 i panik?! Japp så nu börjar det kännas att jag varit vaken ett tag men mycket hann jag med i morse så nu när jag precis kommit hem från "hundfamiljen" efter en trevlig middag i kvällsolen har jag bara att blogga och sen krypa till kojs. Så underbart skönt att tvätten är tvättad, disken diskad, golven dammsugade och väskan packad....

Engla softar en vanlig måndagskväll på Kungsholmen.
Japp imorgon ger vi oss ut på äventyr igen jag och mina tjejer. Men denna gång hoppar vi nte på tåget utan sätter oss i V70 och ger oss ut på vägarna. Vi tackar mamma för att AC är hel och fungerande annars hade bäst kusten fått klarat sej utan vårt sällskap om nu det hade gått, eller jag hade inte heller klarat mej utan mina barn mycket längre dom är mer än saknade!!

Denna sommar kommer verkligen bli mycket resa och semester blandat med ett par veckors jobb och lite skola. Konstig och inte alls som jag planerade den men så kan det gå, underbart kommer det att bli och jag kommer vara utvilad och i topptrimm när jobbet väl väntar i augusti. Dock väldigt skönt att ha en sommar som denna efter flytt, sjukdomar och allt annat som hänt. Tiden läker sår bara man ger sej själv den tiden. Även om det inte är bara sår som ska läkas så är det en stor omställning för mamma grisen Lisa att klara sej på 30 mils avstånd när jobbiga saker händer, eller det behöver inte vara jobbiga saker ibland kan den simplaste vardagsbestyret verka som ett oöverstigligt berg utan en stöttande kram från mor min. Men jag rer men och efter 3 månader som Vallentuna bo har jag bara en enda gång åkt till Västervik i saknad efter nära och kära och det var 3 dar efter Pärlas bortgång. Så jag ger mej själv faktiskt en klapp på axeln så här på tisdagskvällen och fortsätter att njuta av min kalla cider på balkongen i värmen och ser slutet på ytterligare en dag som en självstädig vuxen mammagris <3

Dagen blir vad du gör den till,
så vänd röven rätt och lev på ditt sätt!