måndag 13 februari 2012

Lisa terapi

Denna helg kan man lugnt säga har varit full. Först blev det en hel del lärorika timmar i skolan där det spelades "teater" och stor psykologi föreläsning. Alltså ibland kan man ju känna sej trögare än andra gånger, det är tur att man har klasskompisar som förstår problemen med höger och vänster och sånt som kan göra övningar väldigt svåra efter 8h i skolan. Kul var det iaf och jag är så motiverad till att plugga, plugga, plugga och bli klar. Jag har så mycket tankar och idéer om vad jag vill göra men sen är det en helt annan sak att förverkliga dom. Det är ju inte så att jag är miljonärska så man kan chansa och leva på risker, så det blir att ta lagom stora och statsa det jag kan. För detta är min dröm och jag ska nå målet på den förr eller senare....

Sunny, Malik & Engla

Söndagen bjöd på behaglig temperatur och sol så det blev en tur till Anna, Malik och nu mer även Sunny. Engla och jag hann med lite träning på stallplanen med en hel del störning. Det är så mycket annat just nu som händer i lilla Englas liv så lydandsträningen är enstaka moment och finlir tills vi kan sätta ihop allt. Efter lite ordning och reda blev det lek och massa bus med gammel gubben och fina Sunny. Uscha vad ont det gör i mitt hjärta att se dom där ögonen. Sunny är för er som inte vet min Lykkas helsyster och det ÄR min Lykka. Sjukt hur 2 som var så olika som små kunde bli så lika i slutänden. Engla är iaf överlycklig att återigen ha en gyllene som vän i livet, efter alla bortgångar. Så söndagen blev en terapidag för mej att hantera Sunnys närvaro och se Englas glädje i att ha en kompis och för Engla blev det en underbar dag med massa lek och roligheter.

"Eee vaddå, vi äter inte hästskit!"
SKYLDIGA!

Malik

Anna försöker sitt bästa att få någon som helst ordning på detta reteriver kaos. Engla är typ den enda som sitter där hon ska för hon vet att när kameran åker fram är det enklas att göra som jag säger annars så blir det bara trams =)

Nämen se några kort blev det iaf på dem samlade <3

LEK!

Ja även om hon sitter still så är ju detta med att hålla ögon, öron och huvud i styr en helt annan sak i Engla Björkgrens värld <3

Har faktiskt tagit ett steg till i min terapi här hemma, eftersom Anna nu mer har 2 hundar och i mitt liv finns det bara en liten ängel så gjorde vi ett byte. Så idag är det en enkelbur som står i min volvo och för första gången kan jag nu packa där bak och alla hundsaker för plats där utan att hela baksätet är knökfullt. Konstigt men ändå väldigt skönt och jag tror att det kommer bli lättare att sätta in Engla där igen nu när det inte är en tom bur som gör saknade påmind varje dag.....