söndag 18 december 2011

Helg

Snön ligger nu vit på backen eller iaf på vissa ställen, på de andra ställena är det blask, blask och lera. Fast jag måste nog säga att efter detta tråkiga väder nu nov/dec så känns faktiskt blask och lite snö som ett steg i rätt riktning inför julen. Igår var det sånt riktigt rusk väder men efter denna vecka som jag haft kände jag bara jag måste UT och jag måste UT LÄNGE! Så vi trotsade regnet, snön och den trasiga bilen och gick till skogen för att sen tillbringa en lång tid där med massa lek, bus och spring för att sen blöta, trötta och betydligt lugnare ta oss hem. Ibland får jag bara den känslan av att jag måste få vara ute och då kan jag vara ute i en halv evighet det är endast min kropps ork som säger stopp. Vi hade hur underbart som helst när vi halkade fram på stock och sten, Engla var så lyckig och nöjd över att få se skogen och dagsljus så vi njöt i fulla drag båda två.
Väl hemma blev det storbak, både bullar och lussekatter bakades så man kan säga att när jag väl placerade ändan i soffan med lite god mat så var jag sååå trött men njöd över vår dag. Med Engla gosandes bredvid mej och nybakat till filmen och det bara var så mysigt. Jag har verkligen sett fram emot denna helg där inget var planerat utan bara tid för mej själv och min Engla. Vi båda behöver tid med att vara ute och hemma och bara vara vi för att återhämta oss efter höstens händelser. Som jag många ggr påpekar tid är verkligen A och O för att komma växa och läka.
Mitt resultat av 3 timmars bak.

Även idag blev det en lång tur ute i snön som idag faktiskt låg på backen. Vi hann även med lite träning på bruks när vi var ute och trosade runt på åkrar och ängar. Både hoppet, ställandet och inklallning där Engla idag var lite för het. Hon hade farten kan jag lova men sen är det inte meningen att hoppa överlycklig in i matte för att sej placera sej bredvid, nej men vi strukturera upp det och tillslut så var vi tillbaka på rätt igen. Hoppet gick verkligen kanon idag också och det är kul för träningen på plan blir det ju inte allt för mycket av just nu. Jag är inte sugen att klä på mej och ta ett träningspass på bruks vid kl. 19 på kvällarna, nej då är klickern hemma ett bättre alternativ till aktivering.  
LYCKA......
Englar var helt övertygad om att hon kommit till sitt "happyplace"

"Titta vad fint jag gjort alldeles själv när jag åkte kana, nästan som snöänglar!"

Matte gräver ner och Engla gräver upp leksakerna, bra aktivering och sökövning kom vi på =)

Jag var verkligen sugen idag på att skriva något meningsfullt blogg inlägg men nu när jag sitter här och försöker klura på hur jag ska formulera mej så kommer det inte ut något ifrån mitt lilla huvud, det är bara tomt. Försöker finna inspirationen i min sovand ängel här på golvet men nej jag kan bara njuta av stunden. Fjärde advent, en trött och njöd sovandes ängel och en frys full med nybakada gottigheter, jag försöker in i det längsta förtränga diskberget efter gårdagens bakning och tvätten som ligget i maskin. Utan jag nöjer mej med det som faktiskt gör mej lugn och harmonisk just idag och det är faktiskt min Engla. Folk kan tycka vad dom vill om hur man håller hund osv men hundar är faktiskt min räddning många ggr dom ger men lugn, glädje och hamoni när det är som mest kaos och panik. Det är en lycka att få ha en sån underbar individ i mitt liv sen vet jag inte på allvar om det är en hund av ras golden för hon ålar sej som en säl, springer som en anilop, jagar sorkar och möss som en terrier och sover som en husky efter en slädtur, sen hoppar hon som en hare och gosar som en bebis så en hund av ras golden är jag mycket tveksam till om min lykkligaengel egentligen är ;)
Gå 10 mil i våra skor innan du säger vad som är rätt och fel i just vårt liv....