torsdag 20 oktober 2011

Nått måste man ju roa sej med

Fy sjutton så tråkigt det är att vara hemma och sjuk. Så länge jag inte äter och ligger still känns det okej men efter 4 dar utan någon speciell mat så börjar det kännas i kroppen när man rör på sej. Magsjuka kan verkligen vara det tråkigaste att ha för illamåendet går inte och göra nått åt :(

Efter dessa dagar börjar iaf Engla att tröttna på en allt för stilla och tråkig matte så något är man ju tvungen att göra och vad gör man då, jo man sätter sej i bilen åker till bruks sätter sej på plan och roar sina hundar. Eller lite måste jag ju röra på mej annars ligger de ju kloss runt mej. Men det är ett privilegium att ha dessa omgivningar när man mår som jag gör just nu. Klicker träning och korta runder räcker ett par dagar men sen behöver de få springa av sej lite fysisk energi. Deras kroppar är ju vana vid flera timmars motion om dagen och 2-3 träningpass i vecka så det är inte konstigt att mattes säng och Desperat housewife till slut blir uttråkande. Men jag ska inte klaga dom sköter sej så bra som de bara kan och gör inte mer väsen än jag orkar. Sen då till att tillfredsställa mej och mitt behov av att röra på mej och hitta på saker är ett helt annat projekt som mest resulterar i tid vid datorn och imorgon vid lite nya böcker till utbildningen som jag fått ikväll.

Idag har jag suttit och styr med lite foton och en sak kan jag konstatera, Engla är inte snygg på kort och det är inte mer än sanningen. Tikka är ju söt hur man än vänder och vrider på henne, hennes klotrunda ögon och kloka blick gör ju att man smälter hur som och kan bara säga "aww" när man ser dom, men Englas kort kan man inte annat än att skratta åt. Visst är hon världens vackraste på många sätt men det är också en hund som jag slår vad om har varit en teaterapa i sitt tidigare liv, men som sagt alla kan inte vara snyggast vissa måste vara roligast också....

Tikka ger sej på "hoppet"

Snart sitter alla moment och är det nått som sviktar så får vi stil poäng för "hoppet".

 Full fart....
Söt som socker <3

Ååå så då till Engla.....

Snygg, tveksamt,
Söt, tveksamt,
Underbar, JA!!!
"Men matte så tokig är jag väl iaf inte?!"

På sista blocket i skolan jag var på så fick vi i uppgift att beskriva vår hunds personlighet med ett enda ord och mitt ord på Engla blev, KOMPLETT, för det är vad hon är för mej. Kanske inte bäst på allt men bäst på att vara Engla. Senare gick jag hem och skulle fundera på vad skulle jag säga om Tikka, för 5 månader sej hade det tveklöst varit, MIN Häxansurtant, men idag är det en helt annan hund och idag är hon för mej, LYCKLIG <3

På förmiddagen idag fick jag påminnelsen om att det var återigen dags att vaccinera min Pärla för hon blir snart 1 år, den gjorde riktigt ont och det högg verkligen till av enorm saknad av min Meatball, det är det ordet jag skulle beskriva min Pärla med, MEATBALL. För andra som inte träffade henne är det kanske ett konstigt ord mej för mej är det helt självklart, hon var, är och förblir min Meatball <3
101107-110526

Lykka med ett ord är utan tvekan LYKKA <3
090906-101102

Vem är din hund?!